Sökning: "Christopher Brand"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Christopher Brand.
1. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER
2. Exploring Fast Fashion renting and its influence on Brand Equity - A comparative study between Sweden and Russia
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Keywords: Fast fashion, Sustainable consumption, Collaborative consumption, Renting, Brand Equity. Purpose of the thesis: This thesis aims to discover changes in Millennials' Brand perceptions towards renting in Fast fashion, having a cultural comparison perspective between Russia and Sweden. LÄS MER
3. Gröna obligationer - ett lönsamt investeringsalternativ? : En studie på den svenska försäkringsmarknaden
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: Kravet på hållbarhet är idag stort och finansmarknaden behöver bemöta problemen likväl som andra marknader med ett minskat klimatavtryck. När kunder har högre förväntningar och medvetenheten ökar i samhället krävs det att nya innovativa sätt att investera skapas inom finansvärldenför att lägga grunden för framtiden. LÄS MER
4. Cristiano Ronaldwho?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Cristiano Ronaldwho? En kvalitativ studie om esportatleter, de nya sportstjärnorna Seminariedatum: 2020-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Victor Grundén, Christopher Kewenter och Isak Söderlund Schulz Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Esport, esportatleter, esportfans, athlete branding och sports marketing Syfte: Huvudsyftet är att undersöka eventuella modifikationer och tillägg gällande den mest vedertagna athlete branding modellen inom traditionell sport. Detta uppnås genom två delsyften: (1) Undersökning av särdrag gällande esportatleter & deras fans, (2) undersökning av särdrag gällande esport. LÄS MER
5. An Exploration of Satirical Internet Memes Effect on Brand Image
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The owner(s) of a brand decide the attributes of the brand, such as name, color, shape, logotype and values. They have the power and control on what they are communicating to the consumers. However, consumers can freely interpret any information that is being communicated towards them and shape their own perception of the brand. LÄS MER