Sökning: "Christopher Low"
Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden Christopher Low.
6. Elbilsköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Elbilköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan Seminariedatum: 2023-01-11 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Marcus Andersson, Christopher Duong, Ludmilla Mateus Tati Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Innovators, early adopters, early majority, konsumenter, köpbeteende, eWOM, WOM Syfte: Jämföra olika grupper av konsumenter utifrån deras attityder och beslutfattande vid köp av elbilar. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk omfattas av: Livscykeln för adoption av ny teknologi, planerat beteende, word-of-mouth, elektronisk word-of-mouth, barriärer vid adoption av ny teknologi, högt och låg engagemang, samt köpprocessen. LÄS MER
7. Transformative change through local networks - A case study on the ‘Local Roadmap for a Climate Neutral Building & Construction Industry 2030’ in Malmö, Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : With rapid urbanization and an increasing share of anthropogenic greenhouse gas emissions from cities, low-carbon urban transformations are critical for mitigating climate change. Local climate networks have been recognized for their potential to govern such activities. LÄS MER
8. Reklam kan vara rolig : En studie om humors påverkan på köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Reklam kan vara rolig; en studie om humors påverkan på köpintention Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Christopher Hasp & Manfred Högberg Handledare: Michelle Ryback Datum: 2022 – Juni Syfte: Avsikten med arbetet är att undersöka om en tydlig koppling finns mellan uppskattning av humor och köpintention för produkter med låg engagemangsnivå genom användandet av videoreklam. Metod: I studien har en kvantitativ forskningsmetod med ett deduktivt tillvägagångssätt använts där datainsamling skett i form av en enkätundersökning med totalt 103 besvarande respondenter. LÄS MER
9. Hur ett företag i Sverige kan se på intern- och informell rekrytering samt hur deras urvalsprocess kan se ut
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Många forskare har tidigare betonat att anställda är en av organisationens viktigaste resurser, vilket innebär att det är viktigt för rekryterare att välja ut och anställa "rätt" medarbetare. Rekryteringsprocessen och urvalet av nya medarbetare är kärnverksamheten för personlig hantering och är mycket viktig i en organisation. LÄS MER
10. What About Tomorrow? Charting and Implementing Sustainability Solutions Today
L3-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : .... LÄS MER