Sökning: "Christopher Low"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden Christopher Low.

  1. 6. Elbilsköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Andersson; Christopher Duong; Ludmilla Mateus Tati; [2023]
    Nyckelord :Innovators; early adopters; early majority; konsumenter; köpbeteende; eWOM; WOM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Elbilköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan Seminariedatum: 2023-01-11 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Marcus Andersson, Christopher Duong, Ludmilla Mateus Tati Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Innovators, early adopters, early majority, konsumenter, köpbeteende, eWOM, WOM Syfte: Jämföra olika grupper av konsumenter utifrån deras attityder och beslutfattande vid köp av elbilar. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk omfattas av: Livscykeln för adoption av ny teknologi, planerat beteende, word-of-mouth, elektronisk word-of-mouth, barriärer vid adoption av ny teknologi, högt och låg engagemang, samt köpprocessen. LÄS MER

  2. 7. Transformative change through local networks - A case study on the ‘Local Roadmap for a Climate Neutral Building & Construction Industry 2030’ in Malmö, Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Christopher Marton; [2022]
    Nyckelord :Urban Network Governance; Local Networks; Transition Management; GHG Mitigation; Building and Construction Sector; Social Sciences;

    Sammanfattning : With rapid urbanization and an increasing share of anthropogenic greenhouse gas emissions from cities, low-carbon urban transformations are critical for mitigating climate change. Local climate networks have been recognized for their potential to govern such activities. LÄS MER

  3. 8. Reklam kan vara rolig : En studie om humors påverkan på köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Hasp; Manfred Högberg; [2022]
    Nyckelord :video commercial; humor; advertising; purchase intention and comedy marketing; low involvement product.; Videoreklam; humor; marknadsföring; köpintention; humor i marknadsföring; lågengagemangsprodukt;

    Sammanfattning : Titel: Reklam kan vara rolig; en studie om humors påverkan på köpintention Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Christopher Hasp & Manfred Högberg Handledare: Michelle Ryback  Datum: 2022 – Juni  Syfte: Avsikten med arbetet är att undersöka om en tydlig koppling finns mellan uppskattning av humor och köpintention för produkter med låg engagemangsnivå genom användandet av videoreklam.  Metod: I studien har en kvantitativ forskningsmetod med ett deduktivt tillvägagångssätt använts där datainsamling skett i form av en enkätundersökning med totalt 103 besvarande respondenter. LÄS MER

  4. 9. Hur ett företag i Sverige kan se på intern- och informell rekrytering samt hur deras urvalsprocess kan se ut

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Hannes Corbett; Christopher Lindström; [2022]
    Nyckelord :internal recruitment; informal recruitment; selection process; form of recruitment; internrekrytering; informell rekrytering; urvalsprocess; rekryteringsform;

    Sammanfattning : Många forskare har tidigare betonat att anställda är en av organisationens viktigaste resurser, vilket innebär att det är viktigt för rekryterare att välja ut och anställa "rätt" medarbetare. Rekryteringsprocessen och urvalet av nya medarbetare är kärnverksamheten för personlig hantering och är mycket viktig i en organisation. LÄS MER

  5. 10. What About Tomorrow? Charting and Implementing Sustainability Solutions Today

    L3-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Martina Forbicini; Nahla Ahmed Hamid Maalla; Emily Silva; Boyan Wei; Sawinee Galaputh; Sebastian Wehrkamp; Nicolò Zagato; Ismat Fatema Fathi; Johannes Leonhard Schön; Christopher Marton; Mathias Peitersen; Anna Katrin Kraus; Flora Luise Dicke; Katla Eiríksdóttir; Jihyun Park; Emma Kurvits; Elaine M'nkubitu; Isha Sen; Jiqing Chen; Jansen Haneline; Lina Ahmed; Hedda Roberts; Takeshi Benjamín Kaji; Emma-Kate Chetty; Josefine Henman; Sonja Leyvraz; Yijiun Lin; Caitlin Birkholz; Finn Scott Goodall; Frank Bimpong; Jannick Leukers; [2021]
    Nyckelord :right to repair; sustainability certification; clean construction; low carbon heat transition; sustainable e-mobility; environmental diplomacy; circular electronics; industrial climate action; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER