Sökning: "Christopher Wilson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Christopher Wilson.

  1. 1. Tolvstegprogrammet : Utifrån två psykologiska teorier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Christopher Wilson Oscarsson; [2022]
    Nyckelord :Anonyma Alkoholister; Anknytningsteori; Bowlby; Jung; Individuationsprocess;

    Sammanfattning : Abstract Med ambition att ta reda på vad i Tolvstegsprogrammet som hjälper människor till nykterhet har jag med denna studie tittat närmare på dels Tolvstegsprogrammet som metod, dels ställt det i jämförelse med Jungs och Bolwby psykologiska teorier. Resultatet visar att tolvstegsprogrammet fungerar om man kan följa de förutbestämda riktlinjerna med syfte att uppnå nykterhet. LÄS MER

  2. 2. Utbytesstudenters användande av sociala medier : en kvalitativ studie som fokuserar på tjänsternas betydelse för användargruppen

    Master-uppsats,

    Författare :Christopher Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; Utbytesstudenter; Internationella studenter; Informationsbehov; Informationsbeteende;

    Sammanfattning : The purpose is to investigate the significance of social media for the user group exchange students. But also to investigate their central information needs and how they reason regarding criticism of the sources when it comes to using social media. I used theories regarding information needs from different researchers. LÄS MER

  3. 3. How graduating students perceive the staffing and recruitment industry : A study on corporate reputation

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Christopher Broman; Robin Cabander; Emilia Karlsson; [2008]
    Nyckelord :Corporate Reputation; Reputation Quotient; League Tables; Staffing and Recruitment Companies; Företagets anseende; Corporate Reputation; Reputation Quotient; League table; Bemanningsföretag; Rekrytering;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to measure and compare the corporate reputation of four staffing and recruitment companies, from the perspective of graduating students. Background: Corporate reputation is a concept that has interested researchers for the last four decades, and still the concept incorporates a number of varied definitions, contexts and measurement methods (Gotsi & Wilson, 2001). LÄS MER