Sökning: "Circle time"
Visar resultat 11 - 15 av 256 uppsatser innehållade orden Circle time.
11. En jämförelse av noggrannhet och tidseffektivitet mellan olika gångmönster med handhållen laserskanner BLK2GO i tallskog
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/SamhällsbyggnadSammanfattning : Sweden consists of almost 68% of forests. It is the duty of private forest owners and companies to manage the forest in the best way and ensure sustainable forest production. LÄS MER
12. “Äta ska vi ju göra.”“Mer än att bara producera mat.” : Hållbar odling ur olika perspektiv, en jämförelse av konventionella jordbrukares och skogsjordbrukares tankar kring miljö, samhälle och skogsjordbruk.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Ett intensivt jordbruk anses leda till ett antal negativa miljöförändringar och mer miljövänliga jordbruksmetoder förespråkas av IPCC och IPBES varav skogsjordbruk är en metod som ses som ett hållbart alternativ. Det är en jordbruksmetod som hittills endast finns på få platser i Sverige, men som i andra delar av Europa och världen visat sig produktivt. LÄS MER
13. Digital Nudges : Bringing Awareness of Excessive Consumption of Digital Content in Smartphone Users
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The way we use interactive mobile technology everyday is changing the human cognitive landscape and how we are dealing with reality. In our daily life, SnT (Social-networking technology) has become something we cannot avoid using, as the need of being constantly updated and virtually connected to our social and working circle has prominently emerged. LÄS MER
14. Drivkrafter för hållbart byggande på den svenska kontorsmarknaden
Master-uppsats, Lunds universitet/ByggproduktionSammanfattning : Climate change is the biggest challenge of our time. The climate is changing dramatically because of human activity and the construction and property sector plays a key role in reducing climate emissions and building a sustainable future. LÄS MER
15. Inkluderande undervisning i förskolans praktik : En kvalitativ studie om hur förskollärare motiverar arbetet med barns behov vid samling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap kring hur förskollärare uppfattar arbetet med inkluderande undervisning utifrån barns behov vid samlingssituationer i förskolan. De två tillhörande frågeställningarna är hur förskollärare motiverar begreppet inkluderande undervisning utifrån kvalitet samt hur de beskriver arbetet med inkluderande undervisning i samlingssituationer. LÄS MER