Sökning: "Cityhandel"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Cityhandel.
1. Cityhandelns konkurrens från externhandel och e-handel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Traditionally, city commerce has always had a strong foothold in Swedish cities. However, in recent years the city commerce has experienced a weaker growth in comparison with external shopping and e-commerce. LÄS MER
2. Externhandelns förutsättningar och effekter : med exempel från Lund
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Den fysiska handeln har sedan bilens framväxt under 1900-talet genomgått en strukturomvandling. Handel som tidigare varit knuten till städer och tätorter har på grund av människors ökade mobilitet kunnat flytta till stadens utkant där marken är billigare och parkeringsmöjligheterna obegränsade. LÄS MER
3. Fastighetsbolag - cityhandelns lagkapten? En studie om fastighetsbolags inverkan på cityhandel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problem: Handel har länge fyllt en viktig funktion och fungerat som en drivkraft för svenska stadskärnor. Under senare år har däremot allt fler vakanta butikslokaler identifierats i skånska stadskärnor. Anledningar till detta anses vara flera men fastighetsbolags handlingar och agerande är återkommande förklaringar i media. LÄS MER
4. Attraktiv stadskärna - en balansakt? : En uppsats om arbetet kring att skapa en attraktiv stadskärna och cityhandeln
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att utforma ett balanserat styrkort för att genom detta visa hur en managementgrupp kan arbeta med viktiga målsättningar för att utveckla en attraktiv stadskärna och cityhandel. Metod: I denna uppsats har vi använt oss av den kvalitativa metoden med en abduktiv ansats, där vi fördjupat oss i teori samtidigt som vi genomfört intervjuer med personer som arbetar inom ämnet. LÄS MER
5. Köpcentrum - Ett framtida multikoncept : Varumärkesbyggande med hjälp av sinnen och upplevelser
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad kan komma att karaktärisera köpcentrum i framtiden? Syfte: Syftet med denna uppsats är att med avseende på såväl nutid som framtid analysera på vilket sätt arbetet inom köpcentrum är inriktat för att stärka varumärket, klargöra sinnenas betydelse för köpcentrum och tydliggöra hur köpcentrum förhåller sig till konkurrensen från olika typer av handelsplatser. Metod: I denna uppsats har en kvalitativ forskningsmetod antagits. LÄS MER