Sökning: "Civic education"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden Civic education.

  1. 1. Underkända medborgare -Demokrati och medborgerliga kompetenskrav i ett betygssystem med fastställd gräns för godkänt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Patrik Samuelsson; [2019]
    Nyckelord :Medborgarutbildning; betygssättning; betygssystem; medborgarskap; grading; civic education; citizenship;

    Sammanfattning : Democracy is a concept held in high regard today. The basis for democracy is the acceptance of political equality including a well-informed citizen body with opportunity to affirm their interests. Through (civic) education children are expected to develop the knowledge, and the competence, that is needed to uphold a democratic form of government. LÄS MER

  2. 2. Informationsflödets dynamik : En studie av det digitala informationsflödets inverkan på medborgares förtroende för demokratins representativa institutioner

    Master-uppsats,

    Författare :Andreas Larsson; [2019]
    Nyckelord :political trust; civic trust; social media; web 2.0; web 1.0; media malaise theory; virtuous circle theory; regression analysis; MRA-analysis;

    Sammanfattning : Previous research has found a diverging trend between utilising social media (web 2.0) and traditional news media (web 1.0) on citizens trust towards democracy and democratic processes. LÄS MER

  3. 3. Retirement and Trust : the social potential among older Europeans

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Filip Garpenby; [2019]
    Nyckelord :trust; retirement; APC; European Social Survey;

    Sammanfattning : Trust is seen as an essential ingredient in a flourishing society. It is a well-researched subject within the political science discourse, but few have looked at how retirement affect trust. This thesis aims to examine the relation between retirement and trust using regression analysis. LÄS MER

  4. 4. Samhällskunskapens ämneskod: kampen om innehåll och legitimitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Axel Lindholm; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Education in Swedish upper secondary school appears to be divided between different economic, political and social imperatives. The content and purpose of education also seemingly changes in accordance with the historical context. LÄS MER

  5. 5. Det dubbla uppdraget : Hur samhällskunskapslärare arbetar med normer och mot normbrytande beteende i skolans verksamhet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Johan Larsson; Marcus Sandberg; [2019]
    Nyckelord :Phenomenography; Norm-breaking behaviour; Teachers; Citizenship; Inclusion; Fenomenografi; Normbrytande beteende; Lärare; Samhällsmedborgare; Inkludering;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine civic teacher’s perception of the twofold purpose of the Swedish education system. The duality consists of supplying subject knowledge to the pupils and at the same time mediate norms and values specified in the regulatory documents for Swedish upper secondary school. LÄS MER