Sökning: "Civic education"

Visar resultat 16 - 20 av 136 uppsatser innehållade orden Civic education.

  1. 16. Vilse i ett flöde av digital information : En metastudie om skolans roll i elevernas källkritiska utvecklingsförmåga

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Annie Svensson; Julia Malmqvist; [2023]
    Nyckelord :Critical thinking; civic education; civics education; citizenship education; credibility; critical thinking; fake news; information evaluation; information quality; media exposure; source criticism; source credibility;

    Sammanfattning : The curiosity for source criticism was something that sparked in us during our internships. We discovered that students, even at an early age, frequently use digital sources and social media to find information and news. LÄS MER

  2. 17. Secularizing the Religious? : A Look at Sweden’s Political Secularist Discourse and Its Implications for Christian Schools

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Crystal Malan-Mxego; [2023]
    Nyckelord :Sweden; Secularism; Christianity; Social constructionism; Education.;

    Sammanfattning : The relationship between Sweden and religion serves as a case of how its secular mode of governance has become an increasingly pervasive ideology that is not only encroaching on the rights of its religious community but is also on a mission to produce a homogenous civic nation, rather than allowing for plurality. Through its increased regulation of religion, particularly evident within the area of education, the case is made by focusing on Christianity and its differing values. LÄS MER

  3. 18. Demokrati om, genom och för - ett sätt att kunskapsbilda och fostra : En kvalitativ intervjustudie utifrån so-lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Martina Linder; [2023]
    Nyckelord :social education; the mission of democracy; knowledge; civic education; deliberative conversations; so-undervisning; demokratiuppdraget; kunskap; medborgarfostran; deliberativa samtal;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva och problematisera hur so- lärare i årskurs 4-6 förhåller sig till såväl som adresserar att undervisa elever om demokrati, genom demokrati för att sedan kunna verka för demokrati. Metoden som används för att få svar på forskningsfrågorna är kvalitativa semistrukturerade intervjuer med ostrukturerade inslag där sex yrkesverksamma lärare från fem olika kommuner blivit intervjuade. LÄS MER

  4. 19. Context-Specific Peace Education Initiatives within local communities in Western Cape, South Africa: Lessons from Ubuntu

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Martina Lastikova; [2023]
    Nyckelord :adaptive peacebuilding; context-specific peace education; ubuntu philosophy; social cohesion; social capital;

    Sammanfattning : This thesis explores the role of context-specific peace education initiatives in promoting social cohesion in the Western Cape, South Africa, with an emphasis on drawing lessons from the philosophy of Ubuntu. Against the backdrop of South Africa's colonial, apartheid and post-apartheid historical and social significance, including issues of social cohesion, the study addresses the country's complex socio-political dynamics and ongoing challenges in fostering unity and inclusivity. LÄS MER

  5. 20. Demokratiska medborgarideal i läroplaner och kursplaner för samhällskunskapsämnen : En jämförelse av Skottland och Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Karl Wahlström; [2023]
    Nyckelord :Democratic civic ideals; curricula; education; Sweden; Scotland; Demokratiska medborgarideal; läroplaner; utbildning; Sverige; Skottland;

    Sammanfattning : In this Bachelor thesis, I conducted a comparative analysis of democratic citizenship seen through the lens of two countries’ academic curricula. The analysis examines how Sweden and Scotland express their ideals of a democratic citizenship, through curricula learning goals, capacities and courses, i.e. LÄS MER