Sökning: "Claes Östlund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Claes Östlund.

  1. 1. En känsla av otillräcklighet : Svensklärarens metoder och utmaningar vid läsundervisning hos elever med dyslexi i årskurs 7–9

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Lotta Sjöblom; Emma Östlund; [2023]
    Nyckelord :Dyslexi; läsundervisning; hjälpmedel; utmaningar; högstadiet; pedagogik;

    Sammanfattning : En känsla av otillräcklighet –Svensklärarens metoder och utmaningar vid läsundervisning hos elever med dyslexi i årskurs 7–9, är en studie som undersöker de undervisningsmetoder lärare använder när de undervisar elever med dyslexi och vilka utmaningar lärare ställs inför. Bakgrunden till studien är att elever med dyslexi kan ha lässvårigheter och det är av stor vikt att de får stödetde behöver i sin läsutveckling. LÄS MER

  2. 2. Styrning av inneklimat i kyrkor : Enkla åtgärder för att undvika hög luftfuktighet och mögel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Kulturvård

    Författare :Claes Trogen; Patrik Östlund; [2021]
    Nyckelord :fuktstyrning; mögelproblem; inneklimat; kyrkor; fuktproblem; RF; relativ luftfuktighet; avfuktning; mikroklimat;

    Sammanfattning : Churches are old historical buildings often built of stone that carry a heritagethat is important to preserve for the future. It’s common that churches haveproblems with high relative humidity which also causes mold growth. LÄS MER

  3. 3. Lärarperspektiv på individintegrering av särskoleelever på högstadiet : En kvalitativ studie

    Magister-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Emma Östlund; [2014]
    Nyckelord :integrering; inkludering; individintegrering av särskoleelever; lärare; lärarintervju.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur lärare på högstadiet upplever och tänker om att ha individintegrerade särskoleelever i sin klass på högstadiet. Vilka för- och nackdelar de upplever och hur de anser att stödet ska utformas kring dessa elever. LÄS MER