Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. RISKPERCEPTION VID INVESTERING I SVENSKA FASTIGHETSMARKNADEN - MÖTER OLIKA INVESTERARE SAMMA RISKER?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Claes Bergström; Olle Rönningberg; [2013-12-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fastigheter kan hållas av olika orsaker, vissa ärver och förvaltar en fastighet innan nästa generation tar vid medan andra investerar i rent finansiellt syfte eller kulturellt syfte. Likaså skiljer sig anledningen till varför man värderar egendomen, det kan vara för att bjuda ut fastigheten på marknaden, för att lägga ett bud på densamma vid nyförvärv eller av rent bokföringsmässiga skäl. LÄS MER

  2. 2. Sverigebilder : En bildanalys av Svenska institutets informationsmaterial

    Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning

    Författare :Sofia Bergström Malm; Elin Otterman; [2009]
    Nyckelord :Svenska institutet;

    Sammanfattning : Svenska institutet är en statlig myndighet vars uppdrag är att sprida en positiv och aktuell bild av Sverige. Detta har enligt dem själva blivit allt viktigare i och med globaliseringen. LÄS MER

  3. 3. Kundlojalitet en studie av försäkringsbranschen

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Anders Melkersson; Maria Bergström; Fredrik Karlsson; [2008]
    Nyckelord :Loyalty; Customers loyalty; Lojalitet; Kundlojalitet; Försäkringsbranschen; Lojal kund; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning Akademi: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, Mälardalens Högskola Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi/Vårtermin 2008 Titel: Kundlojalitet, en studie av försäkringsbranschen Författare: Maria Bergström, -79 Åkersberga Fredrik Karlsson, -84 Västerås Anders Melkersson, -66 Västerås Handledare: Jonsson, Claes Problem: Allt fler företag använder sig idag av relationsmarknadsföring för att få lojala kunder. Anledningen är att företagen vill ha lojala kunder då dessa anses vara den mest lönsamma kundgruppen. LÄS MER

  4. 4. Förbättring av produktutvecklingen i ett medelstort företag : Förkortning av utvecklingstiden med bibehållen eller förbättrad produktkvalitet

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Claes Stille; Bergström Erik; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete tar ett helhetsgrepp på produktutvecklingen i ett medelstort svenskt företag, med syfte att reducera projektens ledtider, med bibehållen eller förbättrad produktkvalitet. Företaget är beläget i Stockholm där all produktutveckling sker. LÄS MER