Sökning: "Claes Persson"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Claes Persson.
1. Design for all - ett perspektiv på inkluderingsbegreppet
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Sammanfattning/abstraktDunér, Pia (2014) ”Design for all” – ett perspektiv på inkluderingsbegreppet (“Design for all” - A perspective on the concept of inclusion) Specialpedagogprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskolaProblemområdeBegreppet ”Design for all” kommer från forskningsfältet ”disability studies” och bygger på en förändring i synsättet hos de som arbetar med personer i behov av särskilt stöd, för att dessa personer ska ses som subjekt med rättigheter och möjlighet till delaktighet, och inte som objekt. Teorin fokuserar inte bara på individer med funktionshinder utan involverar alla individer som är i svårigheter utifrån exempelvis etnicitet, social klass och kön. LÄS MER
2. How can innovation variables be integrated in stock valuation methods to improve accuracy? : A research study of Swedish manufacturing companies in industrial segment at Stockholm stock exchange market
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Intangible assets and innovation have been a topic with increased importance during the last decades. Despite of this, common stock valuation methods only use financial data and ignore the intangible assets in valuation process. LÄS MER
3. Vertikal integration - en källa till värdeskapande för företag?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: Vertical integration, a source of value adding for companies? Seminar date: 2012-06-01 Course: FEKH95, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPC) or ECTS-cr Authors: Nilsson, Per: Wendel, Emelie: Persson, Sara Advisor/s: Claes Svensson Key words: Vertical integration, Farmshops, Value Creation, Perceived Customer Value, Willingness to pay, Strategy, Strategic Management Purpose: Analyzing whether the rate of vertical integration for a company can result in added value for customers and/or additional willingness to pay for their costumers. Method: The authors use a quantitative and a qualitative study, where the quantitative study provides the basis of the thesis. LÄS MER
4. Utveckling av hybrid mobilapplikation för flera plattformar
M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Marknaden av smarta mobila enheter blir större och större och det kan vara ett bra sätt att nå ut med sin tjänst eller produkt till den breda massan genom att driftsätta en mobilapplikation. De applikationer som kan installeras på de mobila enheterna och som använder sig av enhetsspecifika funktioner kallas native-applikationer och är bundna till en plattform. LÄS MER
5. Nyhetsankaret : En studie om hur erfarna nyhetsankare förhåller sig till sin yrkesroll
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : .... LÄS MER