Sökning: "Clara Gunnarsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Clara Gunnarsson.

  1. 1. Where are we heading?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Clara Ramm-Ericson; Ingrid Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :graduate migration; urbanity; municipalities; regression analysis; Business and Economics;

    Sammanfattning : The migration patterns of newly graduated students have implications for regional development, as the attraction and retention of high-educated individuals is important for the innovation and productivity of the regional labor market. Moreover, imbalances in the migration flows may create or amplify regional discrepancies. LÄS MER

  2. 2. Prenumerationsbaserad ekonomistyrning : En kvalitativ studie om hur företag med en prenumerationsbaserad affärsmodell styr för att skapa värde

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ellen Korpe; Clara Gunnarsson; [2017]
    Nyckelord :The Subscription Economy; Management Control System as a Package; Contingency Theory; Value Chain; Prenumerationsekonomin; ekonomistyrning; ekonomistyrning som ett paket; situationsanpassad teori; värdekedja;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Den allt mer digitaliserade världen har skapat andra förutsättningar att bedriva verksamhet på. Ett skifte har identifierats där betydelsen av värde och hur värde skapas har förändrats. Interaktionen mellan företaget och kunden har blivit platsen där värde urskiljs och uppstår. LÄS MER

  3. 3. Från problem till investeringsmöjlighet : Konstruktionen och användningen av beslutsunderlag vid en kommunal investering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Fanny Lindberg; Minja Lendahl; Clara Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background and problem: Växjö is one of Sweden’s fastest growing cities, with a rapidly increasing population. A high growth rate is, however, not always preferable as it becomes more challenging to fulfill the inhabitants’ needs. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av lojalitetsprogram - individanpassade erbjudanden : Marknadsföring genom CRM-strategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Clara Eriksson; Julia Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :CRM; Loyalty programs; Customized offers; Loyalty; Personalized offers; CRM; Lojalitetsprogram; Individanpassade erbjudanden; Konkurrensfördelar;

    Sammanfattning : Den ökade konkurrenssituationen mellan företag är ett resultat på att handeln har globaliserats. Konsumenter är idag mer medvetna om vad företag har att erbjuda, och det är lätt att välja alternativa företag om ett specifikt företag inte lever upp till konsumentens förväntningar. LÄS MER