Sökning: "Clara Gustavsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Clara Gustavsson.

  1. 1. Faktorer som påverkar följsamheten till icke-farmakologiska egenvårdsåtgärder hos vuxna med Diabetes Mellitus Typ 2 : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Clara Gustavsson; Felicia Kouame; [2020]
    Nyckelord :Diabetes Mellitus Typ 2; följsamhet och egenvård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Diabetes Mellitus Typ 2 (DMT2) är en kronisk systemsjukdom med metabola störningar. Sjukdomen orsakar hyperglykemi på grund av utvecklad insulinresistens och ß-cells   dysfunktion. Okontrollerad DMT2 kan förorsaka komplikationer hos patienten exempelvis hjärt- och kärlsjukdom. LÄS MER

  2. 2. Att leva med ett dödshot : När bröstcancern tog över livet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Melinda Andersson; Clara Gustavsson; [2018]
    Nyckelord :breast cancer; women; life situation; autobiography; experiences; bröstcancer; kvinnor; livssituation; självbiografi; upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Varje dag drabbas kvinnor i Sverige av bröstcancer som är den vanligaste cancerformen hos kvinnor. Att få ett bröstcancerbesked är omvälvande och sätter hela livssituationen på spel, särskilt när dessa kvinnor befinner sig mitt i arbetslivet med familj och barn. LÄS MER

  3. 3. Co-Branding inom Modebranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anneli Stroucken; Maria Resare; [2014]
    Nyckelord :Brand Equity; Co-Branding; Fashion collaborations; Fast fashion; Brand building; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Co-Branding inom Modebranschen- En undersökning av designsamarbetens inverkan på lågbudgetvarumärkens brand equity Seminariedatum: 16 januari 2014 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidat nivå, 15 högskolepoäng Författare: Anneli Stroucken och Maria Resare Handledare: Clara Gustavsson Nyckelord: Brand equity, co- branding, designsamarbeten, fast fashion, och varumärkesuppbyggnad. Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken inverkan modebranschens designsamarbeten mellan lågbudgetföretag och exklusiva designers har på lågbudgetföretagens varumärkeskapital. LÄS MER