Sökning: "Clara Michelsen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Clara Michelsen.

  1. 1. Creative Concept or Watered-down Version?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Michelsen; Alice Beckman; [2019]
    Nyckelord :Format development; Store format; Concept store; Traditional format; Customer Experience; Store Performance Evaluation; IKEA; Clas Ohlson; Portfolio Management; Sales Cannibalism; Market Penetration; Touchpoints; Revived Image; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this to study is to identify factors that influence how a concept store format contributes to a format portfolio, which will be done by exploring the concept store format from three perspectives; customers, manager, and industry experts. Philosophies of epistemology and ontology were considered, where the social constructionism stance was employed. LÄS MER

  2. 2. Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Michelsen; Alice Beckman; Julia Torstensson; [2018]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Köpprocessen; Digitalisering; Högengagemangsprodukt; Premiumbil; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alice Beckman, Clara Michélsen, Julia Torstensson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Inbound Marketing, Köpprocessen, Digitalisering, Högengagemangsprodukt, Premiumbil Syfte: Syftet med studien är att, med anledning av ett förändrat medielandskap, utvärdera Inbound Marketing som digital marknadsföringsstrategi vid premiumbilköp som högengagemangsprodukt. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Dramatically Changing Brand Image

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Orheim; Saga Bluhme; Clara Michelsen; [2018]
    Nyckelord :Brand image change; paraprosdokian; cognitive dissonance; brand perceptions; brand prejudices; elements of surprise; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this journal is to further investigate how a brand, during a limited time frame, can change an unwanted image by challenging the stereotypical perceptions of their brand by adding an element of surprise. The research is conducted through a multiple-case study consisting of four cases: Mercedes-Benz, Opel, McDonald’s and Lidl. LÄS MER