Sökning: "Clara Sjöberg"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Clara Sjöberg.
1. Microgrid in George Washington, Cuba
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Cuba has vast natural resources for domestic renewable energy generation, but their energy mix is heavily dominated by fossil fuels. This contributes to a high dependence on expensive oil imports and has led to significant generation shortfalls, which in turn has resulted in extensive power outages and serious fuel crises. LÄS MER
2. Vägen till urbana ekosystemtjänster : Genom samhällsbyggnadsprocessen ur ett ANT-perspektiv
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Denna studie undersöker hur urbana ekosystemtjänster integreras i den svenska samhällsbyggnadsprocessen med anledning av deras alltmer betydande värden för staden och dess invånare. Dagens utmaningar med framför allt globala klimatförändringar och folksjukdomar är centrala frågor som stadsplaneringen behöver hantera då bland annat översvämningar, extremtemperaturer och ohälsa är problem som visar sig i den urbana miljön. LÄS MER
3. Utformning av offentliga rum : Sambandet mellan människan och den fysiska utformningen av offentliga torg
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : .... LÄS MER
4. Den eviga strävan efter idealet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel Den eviga strävan efter idealet En kvalitativ studie om samspelet mellan kvinnliga ideal, konsumenters identitet och personliga varumärken på Instagram Seminariedatum 2016-06-02 Ämne/kurs FEKH29, Examensarbete kandidatnivå, marknadsföring, 15 HP Författare Emma Bogren, Annika Eriksson och Julia Sjöberg Handledare Clara Gustafsson Begrepp Kvinnliga ideal, Personliga varumärken, Identitet, Konsumenter Problem Individers självbild utmanas ständigt av media på grund av de ouppnåeliga ideal som ofta framställs av media. Syfte Syftet med studien är att utifrån forskning kring varumärken, CCT och Self Concept Theory undersöka personliga varumärkens samverkan med kvinnliga ideal och på så vis bidra till forskning kring konsumentbeteende. LÄS MER
5. Språkets betydelse för integration : En kvalitativ studie där pedagogers erfarenheter av nyanlända barn undersöks
M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med denna studie är att studera hur pedagoger beskriver arbetet med nyanlända barn i svensk förskola. Vi har använt oss av en kvalitativ undersökning där vi har intervjuat fem förskollärare i Skåne och Blekinge. Undersökningen har sin utgångspunkt i ett interkulturellt perspektiv. LÄS MER