Sökning: "Clarion hotel"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Clarion hotel.

  1. 1. Att skapa företagskultur - hur långt räcker arbetet och när behövs ytterligare strategier?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alva Berntson; Sofia Johansson; [2017-08-29]
    Nyckelord :Nordic Choice Hotelsi; företagskultur; medarbetarnas resonemang; strategi; styrmedel;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to study how organizational culture is shaped. By a critical approach the aim is to study how employees experience the work and through these insights find out when an organization is in need for strategies as a further support to the organizational culture. LÄS MER

  2. 2. En god natts sömn och återvunnen energi : Modellering av avloppsvärmeväxling på ett stockholmshotell och spa

    Master-uppsats, KTH/Installations- och energisystem

    Författare :Sofia Korpar Malmström; [2015]
    Nyckelord :wastewater heat recovery; wastewater heat exchanger; domestic hot water; hotel; energy savings; green tourism; system dynamic modelling;

    Sammanfattning : As buildings have become more energy efficient, the energy demand for preparation of domestic hot water stands out as an increasing part of the operational cost and carbon footprint of a building. Most of the heat in the water is used for a short time and then discharged to the main sewer line. LÄS MER

  3. 3. Implementation and Benefits of CRM in Hotel Industry : A comparative study ofClarion Collection hotel and Scandic hotel in Västerås

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Bin Mu; Meng Xiao; Yonas Gebray; [2015]
    Nyckelord :CRM; CRM implementation; CRM benefits; Scandic hotel; Clarion hotel; CRM process in hotel;

    Sammanfattning : This thesis is to identify the main factors that influence CRM implementation in Scandic hotel and Clarion hotel. Moreover, benefits of both hotels that can be reaped from using CRM. The result shows that CRM plays an important role in creating a long term successful to the hotels. LÄS MER

  4. 4. Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Magdalena Björklund; [2014-03-07]
    Nyckelord :Storytelling; kommunikation; marknadskommunikation; målgrupper; upplevelseindustrin; konsumtionssamhälle; retorik; marknadsföring; konsumenter; känslor; livsstil; narrativitet; berättelser; konsumentbeteende; consumer behaviour;

    Sammanfattning : Titel: Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin. Författare: Magdalena Björklund Uppdragsgivare: Stylt Trampoli AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER

  5. 5. Prissättning på hotellrum i Stockholm då konkurrensen ökar: Kommer ett priskrig uppstå

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademi

    Författare :Carl Holm; Pipatanangura Sivapol; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning: Stockholm står idag inför en breddning av hotellutbudet, hur förhåller sig hotellen till den ökande konkurrensen? Kommer hotellen att förändra prisstrategierna och kan eventuella prisförändringar leda till ett priskrig?Syfte: Syftet med studien var att titta på hur olika hotell skiljer sig i prissättning och få insikt kring priskrig och om det kommer uppstå då konkurrensen ökar.Metod: Enkätstudie med viss kvalitativ metodundersökning har använts, på grund av flexibel och hanterbar data som svarar på syfte och frågeställning. LÄS MER