Sökning: "Classroom furniture"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Classroom furniture.

  1. 1. Design for all i en lärandemiljö : Kan man designa en skolmöbel för många typer av individer?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Malmstens Linköpings universitet

    Författare :Josefine Borgelind Kaiser; [2023]
    Nyckelord :Furniture design; Design; Wood; Design for all; Design process; Learning environment; Classroom; School furniture; Children furniture; Customized furniture; Learning aids; ADHD; Individual needs; Different needs; Ergonomics; Möbeldesign; Design; Formgivning; Form; Trä; Design för alla; Designprocess; Lärandemiljö; Fysisk lärmiljö; Klassrum; Skolmiljö; Skolmöbler; Barnmöbler; Anpassade möbler; Hjälpmedel; ADHD; Individuella behov; Varierande behov; Ergonomi;

    Sammanfattning : I detta examensarbete utforskar jag hur en kan arbeta med en designprocess i möbler för en skolmiljö med ett bredare fokus än vad möblerna på marknaden är idag. Genom att utgå från barn i klassrummet med varierande behov, hoppas jag på att designa skolmöbler som passar fler individer. LÄS MER

  2. 2. Around the box

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Industridesign

    Författare :Celine Adolfsson; [2021]
    Nyckelord :Technology and Engineering; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Most classrooms today are overcrowded, cramped with static furnitures focusing on functionality targeting one standard sitting position. In the digital era of our time, movement, activity and flexibility are aspects of shortage. For this project, eight people were interviewed. LÄS MER

  3. 3. Pedagogiska möbler : En rapport om pedagogiken och tekniken i universitetens framtida lärmiljöer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Maskinkonstruktion

    Författare :Arvid Wittwång; Amanda Perlind; [2021]
    Nyckelord :tech; pedagogics; furniture; university; higher-education; design; teknik; pedagogik; möbler; universitet; utbildning; möbler; design;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete placerar pedagogiska grepp och tekniska hjälpmedel i centrum och arbetar för att kartlägga vilka delar som är relevanta idag, vilka som har använts historiskt och hur trenderna för framtiden ser ut. Rapporten utgör en del av ett större projekt som syftar till att skapa ett möbelkoncept anpassat för framtida universitet i Sverige, där hybridinlärning – växlandet mellan analogt och digitalt lärande – presenteras som en viktig post. LÄS MER

  4. 4. Design of Furniture for the Informal Learning Environments : Development of an inclusive furniture for Next Education in collaboration with Kinnarps AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Amanda Bertilsson; [2020]
    Nyckelord :Learning environment; Informal learning; Inclusive education; Sustainability; Industrial Design Engineering; Product development; Furniture design; Human-centered design; Lärmiljö; Informellt lärande; Inkludering; Hållbarhet; Teknisk Design; Produktutveckling; Möbeldesign; Användarcentrerad design;

    Sammanfattning : The learning environment is one of our most important workplaces. It is mainly a workplace for students, but also teachers and other staff. It is the environment that these people are surrounded by every day, which makes the physical environment and physical products really important. LÄS MER

  5. 5. Teamwork Equals Dreamwork : A Survey-based Study of Second-language Students’ Speaking Anxiety in Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Simon Johansson Arola; Ahmed Karkoukli; [2020]
    Nyckelord :Speaking anxiety; Group-work; Group discussions; Classroom furniture; Inhibition;

    Sammanfattning : This survey-based study aimed to find out how to reduce speaking anxiety amongst second-language students attending two different upper secondary schools in Halmstad, Sweden. The survey participants were in their first and second years of upper secondary school and attending English 5 and 6 courses. LÄS MER