Sökning: "Clickbait"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Clickbait.

  1. 1. Sanning och konsekvens : En undersökning om unga vuxnas nyhetskonsumtion och källkritiska tänk

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Samuel Björn; Måns Engdahl; [2023]
    Nyckelord :Nyheter; unga vuxna; tillit; sociala medier; traditionella medier; användningsteorin; tvåstegshypotesen;

    Sammanfattning : The increased pace and sensationalism in news journalism during the digitalization has made terms like fake news and clickbait more popular and a concern has emerged that future generations will live in a world where truth is a fluid concept. Our study aims to investigate the sources from which young adults receive news and their source-critical thinking about that information. LÄS MER

  2. 2. Kan jag lita på det här? : En undersökning om spridning av falsk information i sociala medier.

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Isak Sewon; [2023]
    Nyckelord :False information; Clickbait; YouTube; Misinformation; Disinformation; Quantitative coding; Multimodal critical discourse analysis; Filter bubbles; Selective; exposure theory.;

    Sammanfattning : Today's media landscape is larger and more diverse than ever before. Individuals are fedwith news and information from many different types of media. When competition ishigh, media actors need to stand out to be noticed, sometimes to the extent that the truthis omitted or embellished. LÄS MER

  3. 3. Manipulerade streams och dess roll i musikbranschen : - En kvalitativ studie om hur manipulerade streams färgar dagens musikbransch (ur ett marknadsföringsperspektiv).

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alva Berggren; Samuel Danielsson; Bernadina Ogvall; [2021]
    Nyckelord :Manipulerade streams; musikbranschens evolution; digitalisering; User-Centric-modellen; clickbait; word of mouth; sociala medier; influencer marketing; förväntning-bekräftelse-teorin; manipulerade strömmar.;

    Sammanfattning : The digitalization and emergence of the Internet have given rise to new platforms providing marketing, distribution and revenues to happen in the same place, a significant difference from the past. New platforms have become new places for artists to compete for, for instance, positions on toplists. LÄS MER

  4. 4. Betalvägg eller icke betalvägg – det är frågan : En kvalitativ studie av vilket slags innehåll som Aftonbladet och Expressen valt att lägga   bakom betalvägg under coronapandemin 2020.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Sarah Lindén; Hedda Ottestam; [2021]
    Nyckelord :paywall; qualitative text analysis; COVID-19; media logic; news value; news selection;

    Sammanfattning : Paywalls have quickly become a large part of the media industry and are constantly evolving. Most news media today use a form of paywall to be able to earn revenue off their content. LÄS MER

  5. 5. Fake news, clickbait och konkurrens : En kvantitativ studie om nyhetsorganisationers etiska samhällsansvar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oliver Lönnqvist; [2021]
    Nyckelord :Fake News; Clickbait; Competition; CSR; Ethics; Morals; News Media; Fejknyheter; clickbait; konkurrens; CSR; etik; moral; nyhetsmedia;

    Sammanfattning : Fake news has long been a part of the news landscape but has in recent times, as the market for online news has grown, become an increasingly occurring problem in contemporary news media and society. By analyzing the content published by the largest American news organizations this thesis provides an overview of the occurrence of fake news and clickbait on the competitive news market. LÄS MER