Sökning: "Client Satisfaction"

Visar resultat 1 - 5 av 93 uppsatser innehållade orden Client Satisfaction.

  1. 1. Att vara klient i socialtjänsten - en studie om upplevt erkännande från ett brukarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Karin Ryde; Kajsa Field; [2024]
    Nyckelord :recognition theory; financial aid; user perspective; qualitative; social welfare. Nyckelord: erkännandeteorin; ekonomiskt bistånd; brukarperspektiv; kvalitativ; socialtjänst; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this essay, we have attempted to gain a better understanding of client's feelings of satisfaction or dissatisfaction about contact with their social workers in social service and economic assistance. We wanted to gain understanding, through the lens of the theory of recognition and judgment, how individuals who receive economic assistance experience the contact in terms of satisfaction or dissatisfaction and what prompted the feelings throughout the experience. LÄS MER

  2. 2. Exploring partnerships between staffing agencies and client organizations : A B2B perspective

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Alexandra-Maria Matiș; Yara Ahmad; [2023]
    Nyckelord :staffing outsourcing; staffing agency; partnership; B2B perspective;

    Sammanfattning : Outsourcing is a method of staffing where a staffing agency takes on the responsibility of conducting the staffing process. This defines a B2B partnership between the staffing agency and the client organization, which is scarcely connected to outcome success in the partnership literature. LÄS MER

  3. 3. Upphandlingsprocessen i Byggbranschen : En kvalitativ analys av metoder och strategier i upphandling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Erblin Morina; Isak Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :moral-hazard; procurement procedure; procurement strategies; partnering; collaboration; project performance;

    Sammanfattning : The construction industry is a complex sector that places high demands on project management, planning, and implementation. Significant progress has been made in recent decades regarding the delivery of extensive construction projects, including the adoption of new building techniques, improved risk management systems, and enhanced safety measures. LÄS MER

  4. 4. Kontraktuella detaljers påverkan på samarbete i byggsektorn

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Alfred Jonelid; [2023]
    Nyckelord :Samarbete; kontrakt; ofullständiga kontrakt; transaktionella kontrakt; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Filosofin ''Lean construction'' förklarar hur värdeskapande kan maximeras till följd av samarbete. Studiens syfte är att utforska kontraktuella detaljers påverkan på samarbete i byggsektorn. Den är utformad efter en kvalitativ metodteori där fokus inte bara placeras på handlingar, utan även deras innebörd. LÄS MER

  5. 5. Den där toppkandidaten, den ideala kandidaten, ska komma serverad på ett silverfat : Om kundföretagets ibland ouppnåeliga förväntningar på konsultchefen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Ida Ingeström; Emily Tähtinen; [2023]
    Nyckelord :Staffing industry; consultancy manager; client company; collaboration; challenges; emotional labor; demand-control-support; Bemanningsbranschen; konsultchef; kundföretag; samarbete; utmaningar; emotionellt arbete; krav-kontroll-socialt stöd;

    Sammanfattning : Konsultchefer har en komplex arbetssituation på många sätt. De agerar både som chefer till sina konsulter och som en form av servicepersonal gentemot kundföretag. Just relationen mellan konsultchefer och kundföretag är ett relativt outforskat ämne och det är därför relevant att utforska vidare. LÄS MER