Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Are we using a saw to hammer a nail? : Opportunities and challenges of user involvement in remote IT projects; from the perspective of IT consultants

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Oskar Wagrelius; Ola Olofsson; [2022]
    Nyckelord :User Involvement; Digital Communication; Media Synchronicity Theory; Remote Work; Användarinvolvering; Digital kommunikation; Distansarbete;

    Sammanfattning : User involvement has been championed as essential for the success of IT projects, both by practitioners as well as academia. Traditionally, user involvement activities between clients and consultants have been conducted in physical closeness. LÄS MER

  2. 2. The dynamics of the relationship between managers and consultants - Exploring the aspects of time, power and ambiguities

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Johan Rydberg; Viktor Rönnquist; [2020-06-16]
    Nyckelord :Managers; Consultants; Principal-Agent theory; Management; Consultancy; Relationships;

    Sammanfattning : This article studies what aspects affect the relationship between managers and consultants and what the consequences are. Drawing on interviews with consultants and managers from various sectors, we analysed their relationship by combining principal-agent theory with other theories within client-consultant literature which enabled a deeper understanding of the aspects and interests which shape the relationship. LÄS MER

  3. 3. Geniet gör vad det måste - talangen gör vad den kan (En studie om hur the Big Four påverkas av att klienter formaliserar inköp av konsulttjänster)

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Gustav Flink; Jimmy Lindfors; [2016]
    Nyckelord :Consulting; Formalization; Commoditization; Sales process; The Big Four;

    Sammanfattning : The client-consultant relationship is a central aspect of the consultancy work. Given the intangibility of the consultancy service, previous literature mainly focuses on how value is created by uncertainty reduction in the client - consultant relationship. LÄS MER

  4. 4. Design Thinking : Ett kollaborativt sätt att driva processer med uppdragsgivare och slutanvändare.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Caroline Sandvold; Sofie Laxheim; [2016]
    Nyckelord :Design thinking; innovation; consultants; business relationship; marketing.; Design thinking; innovation; konsulter; affärsrelationer; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Studien avser att kvalitativt undersöka faktorer som underlättar initiala samarbeten och långsiktiga relationer, mellan konsulter och deras uppdragsgivare. Med konsultföretagens design thinkers som utgångspunkt, kommer samarbetsprocessen och relationsskapandet att analyseras, för att på så sätt uppnå djupare förståelse i ämnet. LÄS MER

  5. 5. En fallstudie av konsult-klientsamspelet vid ERP-implementering. : En fallstudie från den Polska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Claudia Wallin; [2014]
    Nyckelord :ERP-implementation; Client-Consultant relationships; Critical Success Factors;

    Sammanfattning : For many providers of ERP-system, Poland is one of the most valuable markets in Central andEastern Europe. The Polish market for ERP-systems is still a growing market, especially; wecan see the low utilization of ERP-systems among small and medium-sized enterprises. LÄS MER