Sökning: "Climate Impact of Consumption"

Visar resultat 1 - 5 av 553 uppsatser innehållade orden Climate Impact of Consumption.

  1. 1. Köldbryggor i ytterväggar i trähus

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)

    Författare :Mouaath Husein; Arsalan Duna; [2024]
    Nyckelord :Linjära köldbryggor; Energiberäkning; Värmemotstånd; Värmegenomgångskoefficient; Genomsnittliga värmegenomgångskoefficient; Träandel; Vip Energy; Termografering;

    Sammanfattning : Thermal bridges are areas of a building where heat is more likely to escape to the outside. They are caused by materials with different thermal conductivities, such as metal, concrete, or timber. Thermal bridges can lead to increased energy consumption, condensation, and structural damage. LÄS MER

  2. 2. Shifting focus from yields to food supply : an evaluation of the ‘number of people fed per hectare’ indicator at farm and national level

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Ida Ekqvist; [2024]
    Nyckelord :Land use efficiency; Sustainability indicators; Agricultural productivity; Food production;

    Sammanfattning : The challenge of feeding a growing global population while reducing the pressure on climate and ecosystems has gained much attention in research over the last decades. A crucial yet often overlooked aspect in research addressing this complex challenge is the efficiency of food production in meeting nutritional needs within the constraints of global cropland resources. LÄS MER

  3. 3. ”Shame of missing out”, det nya FOMO : En kvalitativ intervjustudie om hur känslor hos unga kvinnor upplevs när influencers uppmanar till konsumtion på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Alice Klevfors; Nilsson Isabell; [2024]
    Nyckelord :Impulsive consumption; FOMO; SOMO; influencer marketing; relationship building; Instagram; emotions; qualitative interview study; thematic analysis; young women; Sweden; Impulsiv konsumtion; FOMO; SOMO; influencer marketing; relationsskapande; Instagram; känslor; kvalitativ intervjustudie; tematisk analys; unga kvinnor; Sverige;

    Sammanfattning : With the increasing trust and power of influencers on social media, more research and information are needed on how influencers affect the emotions of their followers. The climate that exists on social media today contributes to calls for unsustainable consumption, which is something that influencers in particular contribute to. LÄS MER

  4. 4. Life Cycle Assessment : a comparison of fossil energy use and climate impact on small scale manufacturing and large scale conventional manufacturing of textile toys

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Malin Henriksen; [2024]
    Nyckelord :textile toy; LCA; energy use; sustainable production; China; Sri Lanka; cotton production; fossil fuel use; GWP100;

    Sammanfattning : This study conducts a Life Cycle Assessment to compare the environmental impacts, specifically climate impact and fossil fuel use, of textile toys produced in China and Sri Lanka. Through evaluating large-scale industrial production in China against small-scale, handcrafted production in Sri Lanka, it identifies the considerable environmental footprint of cotton production in both scenarios. LÄS MER

  5. 5. Har miljöfaktorer betydelse när konsumenter väljer livsmedel? En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Evelina Pettersson; Madelene Heikkinen; [2024]
    Nyckelord :Environment; food choices; consumers; Miljö; livsmedelsval; konsumenter;

    Sammanfattning : Bakgrund Livsmedelsval som människor gör påverkar både hälsan och miljön. FN:s klimatpanel har fastställt att de globala utsläppen behöver minska med nästan 50% fram till 2030. Det krävs att konsumenter reflekterar över sina livsmedelsval för att samhället ska uppnå en mer hållbar konsumtion och produktion. LÄS MER