Sökning: "Cloetta Fazer"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Cloetta Fazer.

  1. 1. Att förmedla det goda : En fallstudie på Cloetta Fazer

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Emma Cinadler; Sara Götesson; Cecilia Nilsson; [2008]
    Nyckelord :Employer Branding; Employee retention; HRM; Marketing.; Arbetsgivarvarumärke; Employer Branding; Behålla personal; HRM;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Vikten av att marknadsföra varumärken har länge varit känd menpå senare år har företag även insett att de har att vinna på att marknadsföra sig somarbetsgivare. Det här sättet att marknadsföra sig på och skapa ett arbetsgivarvarumärkekallas i teorin på engelska för Employer Branding och består av tre delar; attrahera,rekrytera och behålla personal. LÄS MER

  2. 2. The importance and the influence of the corporate culture in a merger and acquisition context

    Magister-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Hanane Makhlouk; Olena Shevchuk; [2008]
    Nyckelord :Corporate culture; Mergers and Acquisitions; Cultural leadership;

    Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) are one of the fastest strategic options that companies choose to face the global competitive market. However, previous researches have highlighted the high rate of failure among M&A. LÄS MER

  3. 3. Inte alltid lätt att ta det rätta: En fallstudie av en misslyckad fusion av jämbördiga parter

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Michaela Bruneheim; Katinka Engellau; Hanna Lewin; [2008]
    Nyckelord :Merger of Equals; Corporate Governance; Deal Design; Integration; Outcome;

    Sammanfattning : This thesis examines the established theories on the phenomena of merger of equals. In contrast to an acquisition, a merger of equals is complex since the very nature of it entails that none of the involved parties are in control. LÄS MER

  4. 4. Linjeutvidgning- En studie av linjeutvidgning inom konfektyrbranschen på den svenska marknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Haglund; Kristin Sjödahl; Henrik Arwidsson; [2007]
    Nyckelord :Varumärke; kärnvärde; positionering; linjeutvidgning och kannibalisering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ur ett företagsperspektiv undersöka hur en linjeutvidgning påverkar varumärket samt vilka faktorer som gör att en linjeutvidgning lyckas. Vi har använt oss av en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Att lyckas på nya marknader : En studie om Wasabröd AB möjligheter på den chilenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Etienne Meiss; Maria Gourieva; [2007]
    Nyckelord :Etableringsstrategier; internationalisering; nya marknader;

    Sammanfattning : Ämnet som behandlas i denna uppsats är internationaliseringsprocesser och etableringsstrategier. Frågeställningen i vårt fall är hur internationaliseringsutvecklingen ser ut för större företag som förfogar över erfarenhet, resurser och kunskap när de ska träda in på nya marknader. LÄS MER