Sökning: "Cloetta Fazer"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Cloetta Fazer.
1. Att förmedla det goda : En fallstudie på Cloetta Fazer
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund och problem: Vikten av att marknadsföra varumärken har länge varit känd menpå senare år har företag även insett att de har att vinna på att marknadsföra sig somarbetsgivare. Det här sättet att marknadsföra sig på och skapa ett arbetsgivarvarumärkekallas i teorin på engelska för Employer Branding och består av tre delar; attrahera,rekrytera och behålla personal. LÄS MER
2. The importance and the influence of the corporate culture in a merger and acquisition context
Magister-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) are one of the fastest strategic options that companies choose to face the global competitive market. However, previous researches have highlighted the high rate of failure among M&A. LÄS MER
3. Inte alltid lätt att ta det rätta: En fallstudie av en misslyckad fusion av jämbördiga parter
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : This thesis examines the established theories on the phenomena of merger of equals. In contrast to an acquisition, a merger of equals is complex since the very nature of it entails that none of the involved parties are in control. LÄS MER
4. Linjeutvidgning- En studie av linjeutvidgning inom konfektyrbranschen på den svenska marknaden
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ur ett företagsperspektiv undersöka hur en linjeutvidgning påverkar varumärket samt vilka faktorer som gör att en linjeutvidgning lyckas. Vi har använt oss av en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
5. Att lyckas på nya marknader : En studie om Wasabröd AB möjligheter på den chilenska marknaden
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Ämnet som behandlas i denna uppsats är internationaliseringsprocesser och etableringsstrategier. Frågeställningen i vårt fall är hur internationaliseringsutvecklingen ser ut för större företag som förfogar över erfarenhet, resurser och kunskap när de ska träda in på nya marknader. LÄS MER