Sökning: "Closely held company"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Closely held company.

  1. 1. Choosing the Perfect Spot - An exploratory study of the underlying factors behind companies' location decisions

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Fredrik Möller; [2023]
    Nyckelord :Location decision; Company location; Business placement; Factors impacting company location; Competitive advantage; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Over time, different trends have been spotted in how companies decide to locate their businesses. From the gradual rise of more offshoring of operations, to the recent increase in popularity of returning business domestically again. LÄS MER

  2. 2. Målbolagsstyrelsens skadeståndsansvar : En undersökning om en målbolagsstyrelses uttalande kring ett offentligt uppköpserbjudande kan medföra skadeståndsansvar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Adis Kalakovic; [2023]
    Nyckelord :Målbolag; skadeståndsansvar; takeover; uttalande; styrelse; aktiemarknad; offentligt uppköpserbjudande; LUA; LOU; TOR; takeover-regler; ABL; vårdslös; culpa; kollektiv gestor; självreglering; Ekelöf; rättsdogmatik; lagtolkning; lojalitetsplikt; aktieägarnas intresse; sysslomän; syssloman; ansvarsgrund;

    Sammanfattning : The stock market has proven to offer satisfactory means of raising capital for public companies. One behaviour that rather frequently can be observed is that companies on the stock market are becoming the subject of so-called takeover-offers. LÄS MER

  3. 3. Business relationship development and marketing for startups : A case study at the industrial startup Nytt Tech

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Alexandra Lundegård; Josefin Fransson; [2022]
    Nyckelord :ARA-model; Business relationships; Business-to-business startup; Industrial marketing; Network;

    Sammanfattning : This research is a qualitative case study at the industrial business-to-business startup Nytt Tech aiming to understand how startups work with networkbased relationship marketing in the early phase and how they gain access to the business network and benefit from creating relationships. The following research question is presented: How can a business-to-business startup gain access to and benefit from the business network to create relationships? The study is limited to Nytt Tech and the circumstances that prevail for them. LÄS MER

  4. 4. Smita eller smitta? – Utomståenderegeln i förhållande till begreppet om samma eller likartad verksamhet inom reglerna om fåmansföretagsbeskattning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Karin Wahlman; [2022]
    Nyckelord :Skatterätt; Fåmansföretagsbeskattning; Samma eller likartad verksamhet; Utomståenderegeln; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Arbetet undersöker och analyserar hur utomståenderegeln förhåller sig till begreppet samma eller likartad verksamhet vid tillämpning av de särskilda fåmansföretagsreglerna. Vidare utrönas det gällande rättsläget för vartdera bestämmelse, vilket har sin utgångspunkt i lagstiftning och förarbeten. LÄS MER

  5. 5. Digital transformations in SMEs: A low-tech perspective : Common pitfalls for low-tech SMEs and how to mitigate them

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alexander Jenhall; Max Thormé; [2021]
    Nyckelord :Digital transformation; low-tech; SME; digitalization.;

    Sammanfattning : Purpose - The aim of this study is to bridge the gap regarding digital transformation challenges and common pitfalls for low-tech SMEs. In doing so, we provide a framework presenting common pitfalls in digital transformations for low-tech SMEs and five mitigation strategies to aid in avoiding them and thus, enabling a higher success rate of digital transformations. LÄS MER