Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 479 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER

  2. 2. Techno-Economic Analysis of Dye Separation in Textile Recycling

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Teknisk vattenresurslära

    Författare :David Lundberg; [2024]
    Nyckelord :Dye; Membrane filtration; Electrocoagulation; Techno-economic analysis; Pre-feasibility study; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This study determines the technical and economic feasibility of separating dye from a process filtrate in industrial textile recycling using electrocoagulation or sequences of membrane filtration with microfiltration, ultrafiltration, nanofiltration and reverse osmosis. The lower requirements for treating this stream, compared to previously researched dyehouse effluents, left treatments not good enough for dyehouses viable for this process filtrate. LÄS MER

  3. 3. Reklam för vad, kläder eller kroppar? : En multimodal kritisk diskursanalys om hur skönhetsideal framställs i Lindex kampanj ”Reinvent the Model”

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emelie Lundgren; Alma Wikberg; [2024]
    Nyckelord :Beauty standards; advertising; fashion industry; femvertising; woke; multimodal critical discourse analysis;

    Sammanfattning : Marketing is crucial to the success of any company, and in line with an increased emphasis on sustainability, many companies now include sustainability issues in their communications. The clothing company Lindex's campaign ”Reinvent the Model” aims to reshape the female ideal and promote diversity in their marketing. LÄS MER

  4. 4. Virtuell klädprovning via AR : En kvalitativ studie om hur virtuell klädprovning via Augmented Reality påverkar en konsuments köpbeslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Filippa Åkesson; Mariama Touray; [2024]
    Nyckelord :AR augmented reality ; virtual clothing fitting; purchase decision process; experience; needs; value creation; AR augmented reality ; virtuell klädprovning; köpbeslutsprocess; upplevelse; behov; värdeskapande;

    Sammanfattning : Digitaliseringen och dess teknologiska utveckling har gett upphov till nya digitala lösningar, däribland AR (Augmented Reality) är ett av de digitala verktyg som under de senaste åren fått en ökad uppmärksamhet bland både chefer och forskare. Augmented reality är ett virtuellt verktyg vars innehåll integreras i en användares uppfattning om den verkliga världen. LÄS MER

  5. 5. En fallstudie av ett klädföretags sociala ansvarstagande av deras produktion

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Annie Lundbohm; [2023-10-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In todays globalized world it is common for companies to outsource their production to less developed countries, mostly in Asia. Due to outsourced production, many social challenges have arisen for companies to deal with, and this question has been widely discussed within the textile industry. LÄS MER