Sökning: "Clothing recycling behaviour"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Clothing recycling behaviour.

  1. 1. Long Live Sustainable Clothing: A Study on Nudging the Swedish Consumer Towards Increasing Garment Recycling Intention

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Felix Nilsson; Sebastian Stüben; [2020]
    Nyckelord :Sustainable consumer behaviour; Clothing disposal; Nudging; Social proof; Cultural orientation;

    Sammanfattning : The fashion industry is the second most polluting industry in the world, accounting for 10% of all global carbon emissions. Previous research has shown that a great majority (80%) of the climate impact stems from the production phase and that the most efficient way to soften the impact is to prolong the garments' life through different means of recycling. LÄS MER

  2. 2. Textilåtervinning och belöningssystem : En kvalitativ studie kring drivkrafterna bakom hållbart konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Warneryd; Linnéa Magnusson; Linnéa Furhammar; [2019]
    Nyckelord :Consumption; sustainability; clothing disposal; recycling; clothing recycling; consumer behaviour; Konsumtion; avyttring av kläder; hållbarhet; textilåtervinning; återvinning; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : I takt med att textilindustrin växer och konsumtionen ökar är det viktigt att belysa problemet kring hur man ska avyttra kläder man inte längre använder. Bara i Sverige slängs det varje år 7,5 kg textilier per person i hushållssoporna. LÄS MER

  3. 3. Generation y’s intention to perform in-store recycling in the fast fashion industry: A combined TPB and NAM approach

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Kristin Schröder; Saskia Pietralla; [2018]
    Nyckelord :Generation y; Fast fashion; Clothing disposal behaviour; Pro-environmental behaviour; In-store recycling;

    Sammanfattning : Background: Due to accelerating environmental problems caused by fast fashion sustainable business solutions become increasingly important. Thus, the following thesis examines generation y’s intention to perform in-store recycling at fast fashion retailers and investigates the factors most influential on intention. LÄS MER

  4. 4. Factors influencing the intention to perform in-store recycling : A qualitative study applying the Theory of Planned Behaviour to the Swedish fashion industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Evelina Arvidsson; Vera Kling; [2018]
    Nyckelord :Recycling; In-store recycling; Clothing recycling behaviour; Clothing disposal behaviour; Theory of Planned Behaviour;

    Sammanfattning : Background: Due to the fashion industry being one of the most polluting industries in the world with more clothing than ever being thrown away, attention has been brought to the need for more sustainable clothing behaviours. Therefore, the in-store recycling boxes have been introduced as an alternative for recycling. LÄS MER

  5. 5. Unga konsumenters kunskaper och beteende inom 3R-principen : med fokus på återvinning och återanvändning av kläder.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alicia Granström; Sofia Persson; [2018]
    Nyckelord :3R principle; circular economy; consumption behaviour; young consumers; 3R-principen; cirkulär ekonomi; konsumtionsbeteende; unga konsumenter;

    Sammanfattning : Svenskar slänger över 7,5 kg kläder per år i hushållsavfall och 60 procent av dessa plagg är hela och skulle kunna återanvändas. Det nuvarande linjära systemet som utnyttjar jordens resurser och producerar produkter som sedan kasseras, bidrar till bland annat stora mängder avfall och utarmning av naturresurser. LÄS MER