Sökning: "Clothing store"
Visar resultat 1 - 5 av 129 uppsatser innehållade orden Clothing store.
1. Klädproduktion av gamla textilier i fysisk butik
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur cirkulär ekonomi kan implementeras in i klädindustrin med fokus på stickade och virkade textilier. Detta genom att studera hur direkt återproduktion av kläder i konsumentbutik skulle se ut, med att ta inspiration från ett redan befintligt koncept. LÄS MER
2. Vävstolen - Tygupcyclingscenter
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Textilindustrin är en av de största förorenarna i världen, med en enorm miljöpåverkan från både produktion och avfallshantering. Tygrester är ett av de största avfallsproblemen inom textilindustrin, med miljontals ton av tyg som slängs varje år. LÄS MER
3. Analys av hur planering av butiksbelysning ser ut och hur belysningen i exklusiva klädbutiker skiljer sig mot lågprisklädbutiker
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : A store's appearance and atmosphere impacts the customer's experience, feelings andwillingness to buy (Solomon et al. 2013). The lighting in the store has a great impacton the impressions that the customer gets and has the opportunity to convey differentemotions (Schielke & Leudesdorff, 2015). LÄS MER
4. IXD and Second-hand Shopping Experience : Interactions to better the user experience of second-hand stores to attract Fast-Fashion Consumers to Second-hand Shopping Experience
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This project deals with the potential interaction design that can create ways for fast-fashion consumers toward using second-hand clothing. Through contextual inquiries, main insights were used to guide the prototyping. This led to creating Vintage Block, an app and in-store experience consisting of three different ideas. LÄS MER
5. Tillgängligt mode för alla? : Hur kvinnor upplever och hanterar storleksexkludering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag pågår en diskussion om huruvida en typ av konsumenter exkluderas i modeindustrin och möjligheterna kring att få en bredare inkludering av större storlekar och varierande kroppstyper i modebranschen. Tidigare studier som har utförts på kvinnor med större storlek visar att det finns stora svårigheter att kunna visa upp och vara sitt sanna jag när det normativa modet och samhället inte tillåter det. LÄS MER