Sökning: "Club deals"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Club deals.

  1. 1. Marknadsföring i fotbollsvärlden. En studie som fördjupar sig i samspelet mellan klubbar och fotbollsspelares varumärken

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Thijssen; Gabriel Ferriere; [2024-01-23]
    Nyckelord :Brand; Brand image; Branding theory; Celebrity endorsement theory; Emotional branding theory; Fan loyalty; Star player;

    Sammanfattning : In the world of football, the divide between Swedish clubs and the international competition has only increased in recent years. The financing of a club is a big part of its competitive force, with the transfer market being an important aspect in having a successful club and assembling a strong squad. LÄS MER

  2. 2. Bryggan från magkänslan till hjärnkontoret : En kvalitativ studie om hur idrottsföreningar, med hjälp av digital marknadsföring, skulle kunna öka antalet medlemmar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marcus Eriksson; Markus Freberg; [2022]
    Nyckelord :Sports Association; Non-profit organizations; Digital Marketing; Social Media; Word-of-Mouth.; Idrottsförening; ideella föreningar; digital marknadsföring; social media; Word-of-Mouth.;

    Sammanfattning : Idrottsföreningar upplever idag en negativ trend som berör avhoppsproblemtik bland idrottsföreningarnas medlemmar. Tidigare studier behandlar främst denna avhoppsproblemtik ur perspektivet av barn- och ungdomar. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkas idrottsvarumärken av sponsoravtal med spelbolag? : En komparativ studie mellan Linköping HC och Brynäs IF

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Michael Corsini; Charlie Edman; [2019]
    Nyckelord :brand; sponsorship; sports; gambling; Betsson; Bauhaus; Linkoping HC; Brynas IF; SHL; varumärke; sponsring; idrott; spelbolag; Betsson; Bauhaus; Linköping HC; Brynäs IF; SHL;

    Sammanfattning : Today' s Sport organizations faces many challenges; they are to compete not just only on the pitch but also in many other fields. The commercialization of sports has contributed to that these sport organizations has evolved to be more like a regular company rather than just a non-profit sport team. LÄS MER

  4. 4. Private Equity Centrality and Club Deal Formation: Evidence from a Social Network Analysis - Subsample Analysis and Social Network Analysis in the Nordic Countries

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Francesco Brambati; [2019]
    Nyckelord :Private Equity; Club Deals; Social Network Analysis; Centrality;

    Sammanfattning : In this paper, we investigate the structure of the network of relationships established between private equity firms when they form acquisition consortiums. We collected information on 1562 private equity transactions, including both sole-sponsored and club deals, across the period 2000-2017. LÄS MER

  5. 5. Svensk fotboll och barnkonventionen: En analys av svenska elitföreningars kompatibilitet med Barnkonventionen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Jesper Stenberg; [2019]
    Nyckelord :Barns rättigheter; Svensk fotboll; Barnkonventionen; Selektering; Jämställdhet; AIK; Hammarby IF; Malmö FF; IFK Norrköping.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar svensk fotboll i ljuset av Barnkonventionen, som träder i kraft i svensk lag 2020. Syftet är att problematisera konventionens innebörd för svensk fotboll och att därefter analysera fyra svenska elitfotbollsföreningar utifrån ett barnrättsligt perspektiv. LÄS MER