Sökning: "Co branding"

Visar resultat 1 - 5 av 161 uppsatser innehållade orden Co branding.

  1. 1. The Challenges of Social Enterprises in Balancing Economic, Social, and Environmental Tradeoffs: Comparative Case Study of Hybrid Organizing- Swedish Context.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Teame Gebremedhn Gebrai; [2023-07-18]
    Nyckelord :hybrid organizing; long-term collaboration; creating shared values; common initiatives; socioeconomic vulnerable; societal transformation; co-creation of values; cross-sector functional teams; inclusive and circular models;

    Sammanfattning : Purpose -This master thesis is to investigate the challenges of sustainability and to understand how massive effort of collaborative hybrid organizing, involving multiple stakeholders from private, public, and civil societies balance or aligns the activities that generate economic, social, and environmental impacts. And to analyze the effects of competition between the investors interested in the joint collaborative initiatives. LÄS MER

  2. 2. Collaborative Couture: Decoding Relative Pricing Strategies and its Impact on Brand Equity

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Holmqvist Adolfsson; Gustaf Johnsson Wallin; Erik Bergtoft; [2023]
    Nyckelord :Co-Branding; Brand Equity; Brand Awareness; Brand Loyalty; Brand Associations; Perceived Quality; Relative Pricing; Luxury Fashion; Case Study; H M; Balmain; Adidas; Gucci; Fendi; Versace; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This paper aims to analyze the relative pricing of co-branding collaborations in the fashion industry to gain a deeper understanding of the effects on their respective brand equity. Design/method: This paper adopts a qualitative approach involving case studies on several co-branding collaborations in the fashion industry (H&M x Balmain, Adidas x Gucci, Fendi x Versace). LÄS MER

  3. 3. Bättre tillsammans? : En kvalitativ studie om motiven bakom samarbete med inriktning på fristående artister

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Louise Gabrielsson; Ellen Jernetz; Alicia Sundin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samarbete är inget nytt fenomen inom skapandet av musik men under de senaste åren har statistik påvisat en ökning av samarbeten mellan artister. Denna identifierade trend av samarbete har ett behov av att undersökas för att få en förståelse för vilka motiv artister har för att inleda dessa samarbeten. LÄS MER

  4. 4. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriela Valenzuela Rivera; Nour El Khadam; [2023]
    Nyckelord :co-branding; small businesses; qualitative study; brand equity; consumer behavior; brand building; brand associations; relationship marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER

  5. 5. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER