Sökning: "Coaching efficacy"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Coaching efficacy.

  1. 1. “A kick-start… but a long-term effort.” Patient care practices alongside intragastric balloon procedures : -a qualitative study on clinical dietitians’ perspectives-

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Anne-Sophie Copin; [2023]
    Nyckelord :intragastric balloon; intragastric balloon procedure; IGB; overweight; obesitas; obesity; obesity management; patient care; procedure; practice; qualitative study; dietitian; healthcare professionals; bariatric surgery; obesity surgery;

    Sammanfattning : Background: There are treatments available to manage overweight and obesity (O&O). Intragastric balloons (IGB) are one option; they fill the stomach, increasing the sensation of satiety, limiting the amount of food to be ingested, and thus leading to weight loss. LÄS MER

  2. 2. Prestationsångest i sångundervisning : Åtta sångpedagogers arbete med mentala blockeringar hos sina elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Hanna Gunnars; Fanny Coldenberg; [2021]
    Nyckelord :performance anxiety; vocal coaching; stress; music performance anxiety MPA ; social cognitive theory; self-efficacy; prestationsångest; sångpedagogik; stress; rampfeber; sociokognitiv teori;

    Sammanfattning : I denna studie undersöktes hur sångpedagoger ser på prestationsångest och mentala blockeringar hos sina elever. Prestationsångest hos sångare är ett relativt outforskat område, men det är en känsla som drabbar de flesta som utövar musik. LÄS MER

  3. 3. En explorativ undersökning av individuella och organisatoriska faktorer för det konstruktiva och destruktiva ledarskapet ur chefens perspektiv

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Sabrina Stusinski; Sidra Qazi; [2020]
    Nyckelord :leadership; manager; leadership strategies; leadership style; destructive leadership; individual factors; organizational factors; coaching leadership; situational leadership; transformative leadership; ledarskap; chef; ledarskapsstrategier; ledarskapsstil; destruktivt ledarskap;

    Sammanfattning : Leadership style can have major consequences for the employees’ work environment and well-being. There are several theories that focus on the positive aspects of leadership styles, such as transformative, coaching, and situational leadership, which constitute the theoretical frameworks for the present study. LÄS MER

  4. 4. Effekten av yrkeserfarenhet : En kvantitativ utforskning om hur längden yrkeserfarenhet kan påverka socialsekreterare och deras arbete

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elisabeth Eriksson; Samuel Udd; [2018]
    Nyckelord :work experience; self-efficacy; work engagement; social service workers; discretion; yrkeserfarenhet; självförmåga; engagemang; socialsekreterare; handlingsutrymme;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om socialsekreterares yrkeserfarenhet påverkar hur de uppfattar och hanterar sitt handlingsutrymme, liksom deras självförtroende och engagemang i arbetet. Effekten av yrkeserfarenhet är i stor utsträckning outforskad inom ramen för socialtjänsten och därför syftar studien till en utgångspunkt för framtida forskning avseende hur yrkeserfarenhet kan granskas närmare. LÄS MER

  5. 5. ORSAKER TILL NYBÖRJARTRÄNARES COACHING EFFICACY

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Elin Sandström; [2011]
    Nyckelord :Attributions; Coaching efficacy; Novice coaches; Sources; Attributioner; Coaching efficacy; Nybörjartränare; Orsaker;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att skapa en ökad förståelse för nybörjartränares upplevda orsaker till coaching efficacy. Frågeställningar var: (1) Vilka orsaker upplever nybörjartränare bidrog till deras coaching efficay som gjorde att de tog på sig tränaruppdraget?; (2) Vilka orsaker upplever nybörjartränare ökar respektive minskar deras coaching efficacy?; och (3) vilka attributionsmönster använder nybörjartränare sig av i förhållande till de orsaker de upplever ökar respektive minskar deras coaching efficacy. LÄS MER