Sökning: "Coaching"

Visar resultat 21 - 25 av 545 uppsatser innehållade ordet Coaching.

  1. 21. Coachande chefskap och motivation : En kvalitativ studie om det coachande chefskapets påverkan på motivation hos de anställda på företag i Sverige

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Simoun Hana; Joelle Dawli; Basira Sulaiman; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date: (2023-05-30) Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University  Authors: Simoun Hana                Joelle Dawli                     Basira Sulaiman                                                            Title: Coachande chefskap och motivation  Supervisor: Magnus Hoppe Keywords: ¨Motivation¨, ¨Leadership¨, ¨Coaching¨ Research questions: - Which impact does coaching have on employees' motivation?                           Which tools and methods do managers use to promote employee motivation? Purpose: The purpose of this study is to investigate how managers use coaching leadership, how the employees experience the coaching, and what effects can be observed on the employees' motivation level as a result of the coaching. Method: The method used in this study is the qualitative method using semi-structured interviews. LÄS MER

  2. 22. Hur olika tränarbeteenden och motivationsklimat påverkar psykologiskt välbefinnande hos ungdomsfotbollsspelare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :David Berntsson; [2023]
    Nyckelord :Motivational climates; psychological wellbeing; coaching behaviours; youth football; Motivationsklimat; psykologiskt välbefinnande; tränarbeteenden; ungdomsfotboll.;

    Sammanfattning : Föreliggande studie är en kvantitativ studie där syftet var att undersöka hur olika typer av tränarbeteenden och motivationsklimat påverkar samt predicerar psykologiskt välbefinnande hos ungdomsfotbolsspelare. I studien deltog 95 ungdomsfotbollsspelare, antingen tillhörande en SEF certifierad akademi eller ett ungdomslag vars representationslag tillhör någon av de fyra högsta divisionerna i Sverige. LÄS MER

  3. 23. Tennis and sports psychology : Mental toughness as a decisive factor in critical moments of elite male tennis

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Hamed Dares; Patrik Eriksson; [2023]
    Nyckelord :tennis; sport; psychology; mentality; coaching; tennis; idrott; psykologi; tränarskap; tränarlänktennis;

    Sammanfattning : Introduction  The study is based on tennis and its connection to sport psychology. Matches are often five hourslong, against opponents who possess the same tennis skills as oneself. Mental toughness cantherefore be the deciding factor, especially over time. LÄS MER

  4. 24. Motivational Profiles and Their Relation to Coaching Behaviours and Dropout in Swedish Female Ice Hockey : A Latent Profile Analysis

    Kandidat-uppsats,

    Författare :John Groth; [2023]
    Nyckelord :Female ice hockey; Motivational profile; Coaching behaviour; Dropout; Person-centered; Damishockey; Motivationsprofil; Tränarbeteende; Avhopp; Personcentrerad;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the present study was to use a person-centered approach to identify latent motivational profiles among female ice hockey players in Sweden, and examine how identified profiles relate to coaching behaviours and dropout. Methods: Swedish female ice hockey players (N = 140; Mage = 21.66, SD= 7. LÄS MER

  5. 25. Det är själadödande att hela tiden behöva göra sånt du redan kan : En kvalitativ studie om lärares erfarenheter av matematiskt särskilt begåvade elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Pontus Randberg; Victor Persson; [2023]
    Nyckelord :Särskild begåvning; särskilda matematiska förmågor; acceleration; berikning; coaching;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att kartlägga vilka erfarenheter matematiklärare på högstadiet har avmatematiskt särskilt begåvade elever samt hur de resonerar kring och arbetar för attinkludera dessa elever i undervisningen. För att kunna uppfylla detta syfteundersöktes hur matematiklärare på högstadiet definierar matematiskt särskiltbegåvade elever, hur de arbetar för att stimulera eleverna samt vilka utmaningaroch/eller möjligheter de upplever i arbetet med dessa elever. LÄS MER