Sökning: "Cobranding"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Cobranding.

  1. 1. The struggle of staying young: How heritage brands can utilize cobranding as a way to rejuvenate.

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Veronika Lindner; Lovisa Idberg; Oskar Hoff; Guillaume Decombe; [2021]
    Nyckelord :Brand Heritage; Heritage Brands; Rejuvenation; Co-branding; Brand Stewardship; Novelty Brands; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to investigate how co-branding can be utilized by heritage brands to rejuvenate. The aim is to develop the current understanding of how heritage brands engage in co-branding and the motives for rejuvenating the brand. LÄS MER

  2. 2. Research on Chinese Millennial Consumers’ Perception of Co-branded Fashion Collections

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Huashuai Yang; Yusi Zhang; Zijie Zhou; [2020]
    Nyckelord :Co-branding; Fashion Industry; Chinese Millennial Consumers;

    Sammanfattning : Background: In fashion market, with the emergence of new brands and changing customer preference in style, competition is fierce nowadays. Brand is an intangible asset that fashion brands build and leverage to secure market position and customer loyalty, which leads to a competitive advantage. LÄS MER

  3. 3. Are you a sellout? : En kvalitativ studie om reklammusik och kongruensen mellan varumärken i reklamsamarbeten

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jennika Elisson; Sofia Hedegård; Lisa Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Music in advertising; advertising collaborations; congruence; image; authenticity; cobranding; brand; musician; sellout; anonymous; Reklammusik; reklamsamarbeten; kongruens; image; autenticitet; co-branding; varumärke; musiker; sellout; anonym;

    Sammanfattning : Reklammusik är något som funnits in nästan 100 år, men begreppet och attityden mot den är något som har förändrats avsevärt. Från att ha varit något som musiker tagit avstånd från för att behålla sin autenticitet, har det istället blivit ett sätt att mäta framgång på. LÄS MER

  4. 4. Co-branding på sociala medier : En studie av hur betydelser skapas och förstärks i ett svenskt modevarumärkes visuella marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Malin Lundberg; [2016]
    Nyckelord :Co-branding; sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur företag använder co-branding och sociala medier för att skapa betydelse för sitt varumärke. Detta kommer jag att undersöka utifrån följande huvudfrågeställning:  Vilka betydelser skapas, alternativt förstärks, genom StyleIn AB’s co-brandingsamarbeten på sociala medier? För att göra det tydligare har jag även två mindre frågeställningar att utgå ifrån:  Hur använder StyleIn AB sociala medier som främsta forum för co-branding samarbeten?  Hur skapas och förstärks betydelse i StyleIns inlägg på sociala medier genom cobranding? Den pågående expansionen av sociala medier och den visuella kulturens framväxt är grunden till varför jag valt att skriva denna uppsats. LÄS MER

  5. 5. Co-branding inom restaurangsektorn : En studie av varumärkeskapital ur ettkonsumentperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Oskar Modig; [2016]
    Nyckelord :brand equity; craft beer; premium brands; mainstream; niche market; cobranding; food beverage; Varumärkeskapital; hantverksöl; Premium; Mainstream; Restaurang; Cobranding; Food Beverage;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen försöker kartlägga vilka produkt- och varumärkesegenskaper som driverkonsumenternas val av premiumöl på restaurang och redovisar en konsumentstudie gjord irestaurangmiljö. Tidigare forskning menar att det finns en outnyttjad potential förrestauranger som vill utnyttja det snabbt ökande intresset för hantverksöl genom co-brandingmed attraktiva premiumvarumärken. LÄS MER