Sökning: "Cognitive Load Theory"
Visar resultat 16 - 20 av 51 uppsatser innehållade orden Cognitive Load Theory.
16. Tower? Yes, plane? : En kvalitativ studie av fjärrstyrd flygledningsmiljö
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : En modernisering av Air Traffic Management pågår för att hållbart hantera den förutsedda ökningen av flygtrafik fram till år 2035. Som en del av denna modernisering har Saab AB utvecklat en produkt, “Digital Tower”, som möjliggör att flygtorn kan fjärrstyras genom ett system av kameror. LÄS MER
17. “Om man skulle maxa hade det varit svårt” : En kvalitativ studie om hur smartklockors gränssnitt kan utformas för att upplevas mer användbara.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Denna studie undersökte hur smartklockors gränssnitt kan utformas för att upplevas användbara samt bidra till minimal kognitiv belastning under fysisk aktivitet. Smartklockors skärmar ställer andra krav på gränssnittet samt medför ett antal utmaningar för hur information kan presenteras på bästa sätt. LÄS MER
18. Digital adoption in Entrepreneurship Education in the time of Covid-19 - The impacts and lessons to learn and apply for post-Covid-19. A Mutiple Case Study
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Digital adoption has already been a discussion topic among academia for years, but the education industry was still reluctant to try embracing digital to deliver lectures or organize classes, until the disruption caused by Covid-19; the pandemic has undeniably affected a lot of fields, including Entrepreneurship education (EE). For the first time in the academy's history, adopting digital solutions to transit to emergency remote teaching was set up. LÄS MER
19. Det flippade klassrummet : En studie av hur elever upplever att arbeta utifrån flipped classroom
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktikSammanfattning : Skolan digitaliseras allt mer. Ett sätt att använda de nya digitala verktygen är att ge eleverna möjlighet att förbereda sig inför kommande undervisningspass genom att ge dem tillgång till digitalt material i förväg. Metoden kallas flipped classroom. LÄS MER
20. Cognitive Load Theory as a Predictor for Citation Count
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The purpose of this study is to examine if the cognitive load that is induced from different degrees of text complexity in scientific abstracts has an influence on how often the study will get cited. While the influence of cognitive load is well documented in research of activities such as attention allocation, decision making and reading comprehension, it is not known whether such effects can also be applied to more complex activities, such as whether a scientific paper will be influential (or not). LÄS MER