Sökning: "Cognitive Theories of Emotions"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Cognitive Theories of Emotions.

  1. 1. Emotion in adult learing

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Sara Shadabi; [2023-02-16]
    Nyckelord :adult education; migrant learners; Swedish for Immigrants SFI ; host country language learning; emotional states;

    Sammanfattning : Aim: Of particular interest to this research are migrant students’ emotional states in the courses Swedish for foreigners (in Swedish “Svenska för invandrare” or SFI Swedish for immigrants) and their learning process, including types of emotions, reasons for the occurrence of these emotions, and the influence these emotions may have on learning. The study has an overarching research aim that incorporates identifying the main types of emotional states of SFI migrant students in Sweden, analysis of the dependency of emotional states of students on their studies, socialization, and integration. LÄS MER

  2. 2. Framgångsrik hållbarhetskommunikation - vad är det? : En tematisk analys av Naturkompaniet, Systembolaget och MAX Burgers hållbarhetskommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jessica Oskarsson; Matilda Markén; [2023]
    Nyckelord :Sustainability Communication; Instagram; Sustainability Brand Index; ARI-model; CASC-scale; LC4MP; Emotions; Cognitive Overload; Naturkompaniet; Systembolaget; MAX Burgers; Hållbarhetskommunikation; Hållbarhetskommunikation på sociala medier; Instagram; ommunication; Instagram; ARI-modellen; CASC-skalan; LC4MP; Känslor; Kognitiv belastning; Naturkompaniet; Systembolaget; MAX Burgers;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how companies perceived as sustainable by consumers engage in sustainability communication on social media. An abundance of information is common in today's digitized society - how do you as a company push through the noise - especially, with a serious message that does not belong on social media? The basis for determining which companies succeed in their sustainability communication is based on the Sustainable Brand Index Report from 2022. LÄS MER

  3. 3. Emotionshantering i onlinespel : En kvalitativ undersökning om hanteringen av negativa emotioner i tävlingsinriktade onlinespel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Anton Karlsson; Simon Gartman; [2022]
    Nyckelord :Aggression; Social influence; Communication; Frustration; Competition; Aggression; Social påverkan; Kommunikation; Frustration; Tävling;

    Sammanfattning : E-sport är vid början av 2020-talet en mer accepterad sport än tidigare i historien och har nått en sådan kommersiell nivå att spelare i toppskiktet kan livnära sig på det. I takt med att spelen blivit mer tävlingsinriktade samt upptar en stor del av mångas tid har oron över spel och spelmiljöers potentiella psykologiska effekter aktualiserats. LÄS MER

  4. 4. Modet att prata om våldet : Behandlares upplevelse av att arbeta med KIBB

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Thea Eriksson; Emilie Santiago; [2022]
    Nyckelord :Abuse; consequences; CPC-CBT; parenting; processors; trauma; Behandlare; KIBB; konsekvenser; trauma; uppfostran; våld;

    Sammanfattning : Tanken bakom denna studie har varit att undersöka hur behandlare upplever sitt arbete med familjer där det förekommer våld. Studien syftar till de behandlare som arbetar med metoden KIBB som är en behandlingsmodell framtagen av Melissa Runyon och Esther Deblinger. LÄS MER

  5. 5. Moral emotions and their neural correlates

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Författare :Darun Hasttyar Hamshin; [2020]
    Nyckelord :Moral emotions; emotional brain; cognitive neuroscience; compassion; pride; gratitude; guilt; shame; embarrassment;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate and present what the most recent research can disclose about moral emotions and their neural correlates. This literature review provides an overview of some frameworks and theories regarding moral emotions and their neural correlates, with a specific focus on positive and negative moral emotions such as compassion, pride, gratitude, guilt, shame, and embarrassment. LÄS MER