Sökning: "Cognitive accessibility"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden Cognitive accessibility.

  1. 1. Collaborative Learning in an Immersive Virtual Environment: The Effects of Context and Retrieval Practice

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Noelle Bender; [2024]
    Nyckelord :VR; collaborative Mapping; retrieval practice; contextual variation; desirable difficulty; ecological validity; Social Sciences;

    Sammanfattning : The accessibility of Virtual Reality (VR) enables the investigation of desirable difficulties originating from memory research with increased ecological validity. The two desirable difficulties include contextual variation and retrieval practice. LÄS MER

  2. 2. Insights of an accessible e-commerce website : Investigating cognitive accessibility in the checkout process

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Sanna Jangklint; [2023]
    Nyckelord :Web accessibility; Cognitive accessibility; E-Commerce; Digital checkout; Cognition;

    Sammanfattning : Accessible web interfaces are crucial for the inclusion and independence of all groups in society. Cognitive accessibility aims to make content more accessible for individuals with cognitive disabilities, such as people with learning disabilities (e.g. dyslexia, dysgraphia) and age-related disabilities (e. LÄS MER

  3. 3. Kognitiv tillgänglighet på folkbibliotek : En kvalitativ intervjustudie om kognitiv tillgänglighet för personer med kognitiva funktionsnedsättningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Elin Alm; Karin Alm; [2023]
    Nyckelord :bibliotek; kognitiv tillgänglighet; kognitiv funktionsnedsättning; information; informationskategorier; biblioteksutveckling; bemötande; delaktighet;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to contribute with knowledge on how library staff work to increase cognitive accessibility for people with cognitive disabilities in libraries. According to the Swedish Library Act and The UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (UNCRPD), people with cognitive disabilities are a priority group. LÄS MER

  4. 4. Arbetsterapeutiska interventioner i skolan för barn med ADHD- en scoping review

    Magister-uppsats, Jönköping University

    Författare :Sandy Racho El-Homsi; [2023]
    Nyckelord :Arbetsterapi; attention deficit hyperactivity disorder ADHD ; barn; interventioner; skola;

    Sammanfattning : Introduktion: Barn med ADHD upplever svårigheter i miljön de befinner sig i, främst skolan. Skolupplevelsen är utmanande och prestationen är sämre än förväntat. Oförmåga till stillasittande och upprätthålla koncentrationsförmågan medför svårigheter att prestera akademiskt. LÄS MER

  5. 5. Folkbibliotekariers syn på och relation till folkbibliotekens arbete med digitala tjänster gentemot personer med synnedsättning : En kvalitativ intervjustudie om begreppet digitala tjänster i en bibliotekskontext

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Jenny Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :Digital services; public libraries; digital service work; priority groups; visual impairment; visual impairment; librarians; accessibility; democratic mission; sociotechnical perspective; new institutional theory; pragmatic legitimacy; cognitive legitimacy; Digitala tjänster; folkbibliotek; prioriterade grupper; synskada; synnedsättning; bibliotekarier; tillgänglighet; demokratiskt uppdrag; sociotekniskt perspektiv; nyinstitutionell teori; pragmatisk legitimitet; kognitiv legitimitet;

    Sammanfattning : For a person who has been diagnosed with a disability at some point in their life, their ability to be an active democratic citizen in our information society changes. This thesis examines what kind of challenges the Swedish public libraries and librarians faces in their day-to-day work connected to the specific group of users with vision-related disabilities and discusses and analyze public librarians' perception of what digital skills means to them. LÄS MER