Sökning: "Cognitive failure"

Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden Cognitive failure.

  1. 1. Mortgage Information and Consumer Understanding : A Study of Swedish Banks

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Gustav Andersson; Ludvig Borges Månsson; [2024]
    Nyckelord :Mortgage; communication; banks; financial sustainability; consumer behavior; CSR;

    Sammanfattning : The purpose of this essay was to examine and see how communication betweenbank and customer in the Swedish mortgage market is processed. Several theoriesthat have been used in this study highlight how consumers think when they makefinancial decisions. LÄS MER

  2. 2. Investigating Marketing Effects of Ancient Storytelling Techniques: Could Ancient Storytelling Techniques in Marketing Communications Be the Holy Grail of Marketing Needed in These Times of Failure?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :John Örman; Arvid Özcan-Arvidsson; [2023]
    Nyckelord :Marketing Communications; Psychology in Marketing; Storytelling in Marketing; Building a StoryBrand; Donald Miller;

    Sammanfattning : The landscape of marketing is growing in competitiveness (Digital ad spend worldwide 2026. 2022), and marketers are consequently compelled to explore new ways to stand out and make their voices heard. LÄS MER

  3. 3. Heat of the moment : En jämförande fältundersökning inom tjänståterställning och förkroppsligad kognition

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Angelica Carlsson; Lovisa Hjorth; [2023]
    Nyckelord :Service recovery; service failure; justice theory; emotional responses; embodied cognition; EDA electrodermal activity ; Tjänståterställning; servicefel; rättviseteori; emotionella reaktioner; förkroppsligad kognition; EDA elektrodermal aktivitet ;

    Sammanfattning : Inom forskningsområdet tjänståterställning arbetar forskare och företag med att identifiera servicefel samt hitta effektiva sätt att lösa kunders problem. Trots detta skapar klagomålshantering problem för företag och det finns många utvecklingsmöjligheter. LÄS MER

  4. 4. Leder kompensation för servicefel till olika grad av kundnöjdhet beroende på hur kompensationen uttrycks? En enhetseffekt i dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Bayan Alkhalaf; Katja Åberg; [2023]
    Nyckelord :Anchoring effect; unit effect; service recovery; service recovery paradox; service failure; cognitive bias.;

    Sammanfattning : Title: Does compensation after service failure lead to different levels of customersatisfaction depending on how the compensation is expressed? A unit effect in the grocery store context. Aim: In case of service failure, companies must recover the service to regain customer satisfaction. How compensation is expressed, e.g. LÄS MER

  5. 5. Vårdande som främjar anknytning mellan föräldrar och deras kritiskt sjuka spädbarn under vårdtiden på barnintensivvården : En systematisk integrativ litteraturöversikt

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Amanda Engberg; Melisa Jasavic-Mustafic; [2023]
    Nyckelord :Attachment; bonding; infant; ICU; intensive care unit; method; Anknytning; bindning; spädbarn; intensivvård ICU ; intensivvårds avdelning; metod;

    Sammanfattning : Kritiskt sjuka spädbarn och deras föräldrar som vårdas inom barnintensivvården löper risk att få en otrygg anknytning till varandra, då det saknas etablerade omvårdnadsåtgärder för att främja anknytningen. Utebliven anknytning kan leda till oönskade långsiktiga fysiska samt kognitiva konsekvenser för föräldrar och spädbarn. LÄS MER