Sökning: "Cognitive loyalty"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Cognitive loyalty.

  1. 1. Heat of the moment : En jämförande fältundersökning inom tjänståterställning och förkroppsligad kognition

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Angelica Carlsson; Lovisa Hjorth; [2023]
    Nyckelord :Service recovery; service failure; justice theory; emotional responses; embodied cognition; EDA electrodermal activity ; Tjänståterställning; servicefel; rättviseteori; emotionella reaktioner; förkroppsligad kognition; EDA elektrodermal aktivitet ;

    Sammanfattning : Inom forskningsområdet tjänståterställning arbetar forskare och företag med att identifiera servicefel samt hitta effektiva sätt att lösa kunders problem. Trots detta skapar klagomålshantering problem för företag och det finns många utvecklingsmöjligheter. LÄS MER

  2. 2. Analyzing the Effects of Brand Activism on Consumer Loyalty: Macro and Micro Perspective

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nina Roques; [2023]
    Nyckelord :Brand activism; consumer perception; consumer behavior; consumer loyalty; communication; Russia-Ukraine conflict;

    Sammanfattning : This study seeks to investigate, from both macro and micro perspectives, the effect of brand activism on consumer loyalty.  The macro perspective examines the general relationship between brand activism and consumer loyalty, whereas the micro perspective examines the specific context of companies' withdrawal from Russia as a form of brand activism. LÄS MER

  3. 3. Exploring loyalty within car subscriptions, in the case of Care by Volvo - How can brand communities and social bonds be used to increase Millennials’ customer loyalty in the car subscription business model?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Aya Allali; Feiwei Lu; Heidi Botic; [2022-08-04]
    Nyckelord :Car subscriptions; Care by Volvo; Millennial consumers; loyalty; brand communities; social bonds on social media;

    Sammanfattning : Introduction: Subscription is a fairly new phenomenon, with several arising innovations. One of these innovations is Care by Volvo. This business model counters ownership of cars to accessibility to cars, which several generations also seem to do. One of these generations are millennials which are the focus of this study. LÄS MER

  4. 4. The Privacy Club : An exploratory study of the privacy paradox in digital loyalty programs

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Lilly Johansson; Gustaf Rystadius; [2022]
    Nyckelord :Privacy concerns; Privacy paradox; Personalization; Digital loyalty program; Loyalty program; Privacy calculus; Qualitative inquiry; Cognitive bias; Non-rational behavior;

    Sammanfattning : Background: Digital loyalty programs collect extensive personal data, but literature has so far neglected the aspect of privacy concerns within the programs. The privacy paradox denotes the contradictory behavior amongst consumers stating privacy risk beliefs and actual behavior. LÄS MER

  5. 5. Covid-19: Konsumentlojalitet på sociala medier : En studie om vilka faktorer som påverkar konsumenters lojalitet gentemot organisationer som marknadsför sig på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Joshua Fürsten Cardell; Maya Källström; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; crisis situation; consumer loyalty; marketing; social media; organization.; Covid-19; krissituation; konsumentlojalitet; marknadsföring; sociala medier; organisation.;

    Sammanfattning : Problem: Covid-19-pandemins påverkan på spridningen av fake news har kommit att bidra till växande misstro för organisationer och skepticism bland konsumenter på sociala medier. Fake news har inte enbart medför förvirring och misstro hos konsumenter, utan påverkar även attityder, skapar rykten och kan leda till finansiella hot för organisationer, där bojkottning av varor eller varumärken kan ske på grund av desinformation. LÄS MER