Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. The Far-Right and the Use of History : Finnish fascism from the interwar period to the present
Master-uppsats, Uppsala universitet/Historiska institutionenSammanfattning : The main research question of this thesis is how history is used for political gain by the far-right in Finland. The aim is to study not only the use of history but, rather, specifically, the patterns of that use. Two theories have been utilized. LÄS MER
2. Forbrugerens paradoks : modekonsumtion i et samfund præget af bæredygtighedens ideologi
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Dette studier undersøger modekonsumtion ud fra et bæredygtighedsperspektiv gennem at udforske forbrugeradfærd. Grundlaget for undersøgelsen er kvalitative interviews med ti respondenter, som alle er hyppige brugere af Instagram. Fokus i studiet er på Instagrambrug, tøjkonsumtion og bæredygtighed i forhold til overforbrug. LÄS MER
3. Pics or it didn't happen: Instagram in Prosumer Capitalism and Reflexive Modernity
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : Drawing on practice centered approaches to consumption, this study situates a cultural analysis of Instagram, a smartphone-‐based image sharing application used by over 80 million people worldwide, within wider discourses on reflexive modernity, critical media studies, prosumption, and late-‐modern consumer culture. A seven-‐day diary study with 25 international participants, supplemented by participant observation, helps tie these theoretical engagements to specific lived experiences illustrating what it means to live with a networked camera almost permanently on-‐hand to record and share images of daily life. LÄS MER
4. Naturligt och traditionellt eller äventyr och hälsa? En studie av de kulturella värden som framhävs i dagens matreklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Naturligt och traditionellt eller äventyr och hälsa? En studie av de kulturella värden som framhävs i dagens matreklam Författare: Kumri Altunkaynak 850402, Shugla Farouq 850407. Handledare: Tobias Linne. Syfte: Vår avsikt med denna studie är att analysera matreklam i tv och de olika kulturella värden som dyker upp i matreklamen. LÄS MER