Sökning: "Collaborative Value Creation"

Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade orden Collaborative Value Creation.

  1. 16. Faktorerna bakom streamers framgång : En studie om värdeskapande på digitala plattformar för interaktiv livestreaming.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Peter Alaniemi; Mattias Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Digitala Plattformar; Twitch; Media; Streaming; Livestreaming; Streamers; Livestreamers;

    Sammanfattning : The development of digital economies, digital environments and digital collaborative cultures has enabled entrepreneur-like content creation and distribution through digital platforms and new media. In recent years the profession of livestreamers has become increasingly more popular. LÄS MER

  2. 17. An Analysis of the Value Propositions for Integrated 4D BIM-GIS Adoption for Construction supply Chain Management : Assessing Digital Transformation in the Swedish AEC Industry

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Robert Antoh; [2021]
    Nyckelord :Building Information Modelling; Geo-Information Science; 4D BIM-GIS users; 4D BIM-GIS future adopters; 4D BIM-GIS adoption value propositions; Byggnadsinformationsmodellering; Geografiskt informationssystem; 4D BIM-GIS användare; 4D BIM-GIS framtida användare; 4D BIM-GIS antagande av värdeskapande förslag;

    Sammanfattning : Logistics and supply chain in the Architecture, Engineering and Construction (AEC) industry can be seen as coordinated collaboration that is subject to managerial risks. The managerial risks are mitigated by Building Information Modelling (BIM) and Geo-Information Science (GIS), which are two distinctive digital transformative tools which are revolutionizing and accelerating the AEC industry in recent years. LÄS MER

  3. 18. Innovationsintermediärer: En one-stop-shop för allt vad små och medelstora företag efterfrågar vid samarbetsprojekt?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Sebastian Nylén; Adam Nyström; [2021]
    Nyckelord :Innovation intermediary; small and medium-sized enterprises; collaborative projects; value creation; attractive attributes; roadmap; Innovationsintermediär; små och medelstora företag; samarbetsprojekt; värdeskapande; attraktiva attribut; processbeskrivning;

    Sammanfattning : Syfte – Denna studie syftar till att bidra med en ökad förstaåelse om vad små och medelstora företag (SMF:s) efterfrågar och på vilket sätt som innovationsintermediärer kan få SMF:s att vilja delta i samarbetsprojekt. Metod – Vi genomförde en kvalitativ enskild fallstudie vid en innovationsintermediär och primärdata insamlades genom 39 intervjuer, fördelat på fyra olika typer av informantgrupper: (1) anställda vid innovationsintermediären, (2) SMF:s, (3) stora företag, och (4) övriga aktörer (t. LÄS MER

  4. 19. Designing Business Models of Tomorrow : Exploring the Expansion of Cleantech-as-a-Service through an Agile approach

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Gudmundsson; Anaïs Lachini; [2021]
    Nyckelord :Digital Entrepreneurship DE ; Digital Business Model DBM ; Born Digitals BDs ; Digital Sustainability; Sustainable Software; Dynamic Capabilities; Agility; Agile internationalization; Cleantech; Ecosystems;

    Sammanfattning : Background: Three mega trends are profoundly changing today’s market dynamics; climate change, digitalization, and globalization. The increasing interconnectivity and omnipresence of digital technologies are blurring the boundaries of the physical and virtual reality, implying a shift in how digital companies create value and internationalize. LÄS MER

  5. 20. Value co-creation: Enablers and risks during value proposition development : A case study in the IT industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Eric Danielsson; Alexander Stenman; [2021]
    Nyckelord :Value co-creation; Servitization; Collaborative value processes; Digitalization;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to advance the understanding of what enablers and risks become evident in value co-creation and how they affect value proposition development. To fulfill this research purpose, the following research questions were derived: RQ1: What are the enablers that become evident during value co-creation in an IT context?, RQ2a: What are the risks that become evident during value co-creation in an IT context?, and RQ2b: How can IT service providers mitigate these risks during value proposition development? Method – The study is an exploratory inductive single case study of a specific business environment that revolves around related services in the IT industry. LÄS MER