Sökning: "Collaborative Value Creation"
Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade orden Collaborative Value Creation.
16. Faktorerna bakom streamers framgång : En studie om värdeskapande på digitala plattformar för interaktiv livestreaming.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The development of digital economies, digital environments and digital collaborative cultures has enabled entrepreneur-like content creation and distribution through digital platforms and new media. In recent years the profession of livestreamers has become increasingly more popular. LÄS MER
17. An Analysis of the Value Propositions for Integrated 4D BIM-GIS Adoption for Construction supply Chain Management : Assessing Digital Transformation in the Swedish AEC Industry
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Logistics and supply chain in the Architecture, Engineering and Construction (AEC) industry can be seen as coordinated collaboration that is subject to managerial risks. The managerial risks are mitigated by Building Information Modelling (BIM) and Geo-Information Science (GIS), which are two distinctive digital transformative tools which are revolutionizing and accelerating the AEC industry in recent years. LÄS MER
18. Innovationsintermediärer: En one-stop-shop för allt vad små och medelstora företag efterfrågar vid samarbetsprojekt?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syfte – Denna studie syftar till att bidra med en ökad förstaåelse om vad små och medelstora företag (SMF:s) efterfrågar och på vilket sätt som innovationsintermediärer kan få SMF:s att vilja delta i samarbetsprojekt. Metod – Vi genomförde en kvalitativ enskild fallstudie vid en innovationsintermediär och primärdata insamlades genom 39 intervjuer, fördelat på fyra olika typer av informantgrupper: (1) anställda vid innovationsintermediären, (2) SMF:s, (3) stora företag, och (4) övriga aktörer (t. LÄS MER
19. Designing Business Models of Tomorrow : Exploring the Expansion of Cleantech-as-a-Service through an Agile approach
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Three mega trends are profoundly changing today’s market dynamics; climate change, digitalization, and globalization. The increasing interconnectivity and omnipresence of digital technologies are blurring the boundaries of the physical and virtual reality, implying a shift in how digital companies create value and internationalize. LÄS MER
20. Value co-creation: Enablers and risks during value proposition development : A case study in the IT industry
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to advance the understanding of what enablers and risks become evident in value co-creation and how they affect value proposition development. To fulfill this research purpose, the following research questions were derived: RQ1: What are the enablers that become evident during value co-creation in an IT context?, RQ2a: What are the risks that become evident during value co-creation in an IT context?, and RQ2b: How can IT service providers mitigate these risks during value proposition development? Method – The study is an exploratory inductive single case study of a specific business environment that revolves around related services in the IT industry. LÄS MER