Sökning: "Colour associations"
Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden Colour associations.
6. Danska guldåldrar : Iscensättningar av en konstepok på Nationalmuseum 1964 och 2019
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/KonstvetenskapSammanfattning : Danish Golden Age was the title of two exhibitions at Nationalmuseum in Stockholm 1964 and 2019, that exhibited art from the early 19thcentury Denmark. To a large extent the same artworks were included in both exhibitions, but their display and the general presentation were in many respects different. LÄS MER
7. Färgassociationer i Västvärlden
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Det finns ett flertal vetenskapliga artiklar samt erfarenhetsbaserade artiklar omfärgassociationer. Där vissa fokuserar på vilka associationer färger har, medanvissa andra skriver om färgkombinationer eller kulturella samt geografiskaskillnader. LÄS MER
8. Färgassociationer i Västvärlden
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Det finns ett flertal vetenskapliga artiklar samt erfarenhetsbaserade artiklar om färgassociationer. Där vissa fokuserar på vilka associationer färger har, medan vissa andra skriver om färgkombinationer eller kulturella samt geografiska skillnader. LÄS MER
9. SKIRA SPETSAR En undersökning av spetsar från Föreningen Bohusläns Virkning
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : The purpose of this study is to investigate the Bohusläns crochet associations aesthetics preferences. The subjects of this study were three binders with samples of crochet lace; four texts that can be related to the founder of the association and five newspaper articles about Bohusläns crochet association. LÄS MER
10. Hello, 1950s? You left your oppressive gender roles in our century. : En studie om könsstereotyper inom marknadsföring på Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Tekniska HögskolanSammanfattning : Syfte – Syftet med studien var att studera skillnader i marknadsföring av hudvårdsprodukter riktat till kvinnor respektive män på Instagram. Genom att titta på helhetskonceptet av företagens instagramkonton utreds vilka könsstereotyper som används för att inspirera kvinnor och män till att följa dem på Instagram. LÄS MER