Sökning: "Comic strips"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Comic strips.
1. Graphic novels: a way to broaden the repertoire of English teachers in the grades 4-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study was to examine how graphic novels and comic strips can be used in English education for the grades 4-6. The results of the previous research presented in this study show a wide range of areas, and approaches, where graphic novels and comic strips can be used to further develop several aspects of pupils’ language development. LÄS MER
2. Comics in Education; Can Comics Facilitate Reading Comprehension for ESL learners
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Följande kunskapsöversikt ämnar att undersöka effekten serietidningsliknande läsmaterial har på läsförståelsen hos andraspråksinlärare av Engelska. För att undersöka detta formulerades följande forskningsfråga: I vilken mån kan serietidningsliknande material påverka läsförståelsen hon andraspråksinlärare av Engelska? En prototypisk definition av serietidningar (Mayer, 2007) användes för att tillåta denna kunskapsöversikt att använda både studier som använde serietidningar och studier som använde seriestrippar som läsmaterial. LÄS MER
3. Was that funny? Multi-modal wordplay translation and audience types
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskapSammanfattning : In this paper I will set out to show what effect the intended audience of a text has on how one approaches the translation of word play as it appears in comic strips, and how one should analyze those translation. I will do this by analyzing a set of comic strips, all featuring an instance of wordplay which combines the visual and textual elements of the text, which I translated according to metrics proposed by the literature and my own audience types. LÄS MER
4. Tecknade serier i undervisningen : Fördelar och nackdelar samt hur tecknade serier kan användas i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Comics in teaching – advantages and disadvantages and how comics can be used in teaching The aim of this study was to find out through a questionnaire survey how and why teachers in the locality choose to use comic strips in their teaching, or why they choose not to use comics. Another aim was to investigate how comics can be used in teaching pupils in grades 1–3 by testing this as a teaching point. LÄS MER
5. Thinking and seeing for speaking : The viewpoint preference in Swedish/Japanese monolinguals and bilinguals
Master-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för tvåspråkighetsforskningSammanfattning : “Linguistic relativity” has been studied for a long time. Many empirical studies have been conducted on cross-linguistic differences to find support for the influence of language on thought. LÄS MER