Sökning: "Commercial broadcasting"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Commercial broadcasting.
1. Public Service – at your service? : A study of attitudes toward the public service broadcasting company SVT
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Public service broadcasting is a longstanding broadcasting institution in Sweden. Being the most consumed and highly trusted media broadcasting institution on the market, it suffers both challenges and acclaim. It has become a highly politized matter. LÄS MER
2. Vart fan är vi på väg? : En kvalitativ studie om den unga vuxna publikens uppfattning av frågesportprogrammen På spåret och Alla mot alla
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : The intent of this bachelor thesis is to specify the reasons why the young adult audience consumes the Swedish television quiz programs Alla mot alla and På spåret, which needs the programs might fulfill and the difference between the two programs. The study also reflects on the difference between similar quiz programs on commercial vs. LÄS MER
3. Pengar vs Jämställdhet - En kvalitativ studie om varför urvalet av livesänd sport i Sverige ser ut som den gör.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The aim of this study is to form an understanding over how media chooses what sport to broadcast and why male athletes dominate when it comes to live broadcasting of sports. This study is made with a qualitative method. LÄS MER
4. Identifiering och analysering av faktorer som Påverkar fotbollsövergångsummor
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Detta kandidatarbete, inom matematisk statistik och Industriell Ekonomi, består av två delar. Syftet med den första delen är att, med hjälp av en multipel linjär regression, skapa en prediktionsmodell för priset på transferövergångar för fotbollsspelare. Datan för studien samlades från den tyska hemsidan transfermarkt.co. LÄS MER
5. Adaptive Normalisation of Programme Loudness in Audiovisual Broadcasts
Master-uppsats, Linköpings universitet/KommunikationssystemSammanfattning : Loudness is a subjective measure of how loud an audio signal is perceived. Due to commercial pressures loudness has been exploited in broadcasts to attract and reach viewers and listeners. LÄS MER