Sökning: "Commercialism"
Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade ordet Commercialism.
1. Organisationsstrukturen och tidsstyrningens påverkan på revisorsassistenter : En kvalitativ studie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Tidsbudgetering är ett styrverktyg som används inom revision för att planera och budgetera revisionen. Detta har i tidigare forskning haft ett kritiskt perspektiv och belystunderrapportering av tid. LÄS MER
2. Professionaliseringen av svenska redovisningskonsulters yrkesroll : En kvalitativ innehållsanalys baserad på redovisningskonsultsbranschens facktidskrifter.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Yrkesrollen redovisningskonsult har förändrats under de senaste två decennierna i Sverige, särskilt gällande branschorganisationernas utformande av titeln Auktoriserad Redovisningskonsult. Tillhörande titeln finns examinationsprov, teoretiska och praktiska krav samt branschspecifika standarder att följa. LÄS MER
3. "Man gör underhållning och tjänar pengar på en tragedi" : En kvalitativ studie om true crime-podcasts framställning av mord
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : True crime has rapidly become a large part of the podcast empire. Content based on tragic events has great demand in the form of entertainment. People are able to listen to in-depth dramatizations of how murder victims were killed and private information about murderers, victims and relatives. LÄS MER
4. Revisionsbranschen och den teknologiska utvecklingen : En kvalitativ studie om den teknologiskautvecklingens effekter på revisionsbranschen
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund och problem: I dagens samhälle är teknologi en central del avvåra liv, detsamma gäller för revisionsbranschen och revisorernas arbete. Hurden teknologiska utvecklingen påverkar revisionsbranschen är en viktig,aktuell och komplex fråga att besvara. LÄS MER
5. Kärlek genom konsumtion : Lanseringen och legitimeringen av Alla Hjärtans dag i Sverige 1956–1971
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ekonomisk historia och internationella relationerSammanfattning : The aim of this study is to examine how the holiday Valentine’s day was introduced in Sweden during the 1950’s. The essay reviews the topic from the field of economic history, with focus on advertising history in Sweden during the first half of the 20th century. LÄS MER