Sökning: "Commitment-Trust theory"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Commitment-Trust theory.

  1. 1. Är uppmärksamhet verkligen allt? : En kvalitativ/kvantitativ studie om hur social marknadsföring påverkar attitydlojaliteten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anton Nilsson; Edmon Ferizi; [2023]
    Nyckelord :Social marketing; Brand loyalty; Attitude loyalty; Social marknadsföring; Varumärkeslojalitet; Attitydlojalitet;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate consumer attitudes towards a brand that in itscampaigns presents a social problem for attention. The study is based on theories in threemain areas, controversial marketing, brand loyalty and purchase behavior. LÄS MER

  2. 2. Navigating the Growth Paradox in an Incumbent Business Context : Managerial Implications from a Degrowth Perspective

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sabrina Dietrichs; Gitte Thorsén; [2023]
    Nyckelord :Degrowth; Degrowth Frameworks; Growth Paradigm; Growth Paradox; Organizational Paradox Theory; Managerial Paradox Response; Post-Growth Economy;

    Sammanfattning : Our study investigates how the organizational growth paradox is perceived and managed by incumbent firms from a degrowth perspective. There is a growing critique against the growth paradigm, an increasing support for its abandonment. Scholars are calling for a paradigm shift towards a post-growth economy. LÄS MER

  3. 3. Säsongskortshypen - en guldgruva för fotbollsklubbar : En undersökning om de motiverande faktorerna bakom köp av säsongskort hos de allsvenska Stockholmsklubbarna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hampus Viking; Fredrik Berggren Ennerfelt; [2022]
    Nyckelord :Season ticket holder; Season ticket; Motivation; Motivators; Football clubs; Football fans; Allsvenskan; Säsongskortsinnehavare; Säsongskort; Motivation; Motivatorer; Fotbollsklubbar; Fotbollssupportrar; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fotbollssupportrarna i Stockholm är kända för sin entusiasm, sitt engagemang och den emotionella anknytningen de har till sina klubbar.  Syfte: Studien syftar till att med utgångspunkt ur den kärlek och lojalitet som fotbollssupportrarna till AIK, Djurgården och Hammarby har, undersöka vilka faktorer som motiverar dem till att köpa säsongskort till lagens hemmamatcher i Allsvenskan. LÄS MER

  4. 4. The Role of Brand Experiences in Online Brand Communities: Examining the Effect of Brand Experience on Purchase Intention Through Brand Relationship

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Do; Théo Caplet; [2021]
    Nyckelord :Online Brand Community; Brand Experience; Brand Relationship; Purchase Intention; Brand Trust; Brand Attachment; Brand Commitment; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: To better understand the influence that brand experience in Online Brand Communities (OBCs) has on purchase intention while clarifying the underlying mechanism of such relationship through brand relationship constructs. Moreover, to discover if there is a difference between consumer-run and company-managed OBCs in terms of brand experience. LÄS MER

  5. 5. Cultural Intelligence (CQ) : Framing the Effectiveness of Leader-Follower Relationship

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Mohamed Elziadi; Fatin Qassis; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Since the world moved into the 21st century and we are competing in a global marketplace, a growing number of organizations have become multinational. Leadership today is a multicultural challenge. Thus, the organizational context requires leaders who are capable of managing the diversity of employees. LÄS MER