Sökning: "Commitment-Trust theory"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Commitment-Trust theory.
1. Är uppmärksamhet verkligen allt? : En kvalitativ/kvantitativ studie om hur social marknadsföring påverkar attitydlojaliteten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The purpose of the study was to investigate consumer attitudes towards a brand that in itscampaigns presents a social problem for attention. The study is based on theories in threemain areas, controversial marketing, brand loyalty and purchase behavior. LÄS MER
2. Navigating the Growth Paradox in an Incumbent Business Context : Managerial Implications from a Degrowth Perspective
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Our study investigates how the organizational growth paradox is perceived and managed by incumbent firms from a degrowth perspective. There is a growing critique against the growth paradigm, an increasing support for its abandonment. Scholars are calling for a paradigm shift towards a post-growth economy. LÄS MER
3. Säsongskortshypen - en guldgruva för fotbollsklubbar : En undersökning om de motiverande faktorerna bakom köp av säsongskort hos de allsvenska Stockholmsklubbarna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Fotbollssupportrarna i Stockholm är kända för sin entusiasm, sitt engagemang och den emotionella anknytningen de har till sina klubbar. Syfte: Studien syftar till att med utgångspunkt ur den kärlek och lojalitet som fotbollssupportrarna till AIK, Djurgården och Hammarby har, undersöka vilka faktorer som motiverar dem till att köpa säsongskort till lagens hemmamatcher i Allsvenskan. LÄS MER
4. The Role of Brand Experiences in Online Brand Communities: Examining the Effect of Brand Experience on Purchase Intention Through Brand Relationship
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: To better understand the influence that brand experience in Online Brand Communities (OBCs) has on purchase intention while clarifying the underlying mechanism of such relationship through brand relationship constructs. Moreover, to discover if there is a difference between consumer-run and company-managed OBCs in terms of brand experience. LÄS MER
5. Cultural Intelligence (CQ) : Framing the Effectiveness of Leader-Follower Relationship
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Since the world moved into the 21st century and we are competing in a global marketplace, a growing number of organizations have become multinational. Leadership today is a multicultural challenge. Thus, the organizational context requires leaders who are capable of managing the diversity of employees. LÄS MER