Sökning: "Communication strategic communication"

Visar resultat 1 - 5 av 762 uppsatser innehållade orden Communication strategic communication.

  1. 1. »Jetzt muss jeder Patriot aktiv werden!« : Diskurslinguistische Analyse der strategischen politischen Kommunikation der Identitären Bewegung Österreich

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Tyska

    Författare :Jesse Juopperi; [2019]
    Nyckelord :Discourse Analysis; Systemic-Functional Linguistics; Multimodality; Strategic Political Communication; New Right; Identitarian Movement; Diskursanalyse; systemisch-funktionale Linguistik; Multimodalität; strategische politische Kommunikation; Neue Rechte; Identitäre Bewegung; diskursanalys; systemisk-funktionell lingvistik; multimodalitet; strategisk politisk kommunikation; nya högern; identitära rörelsen;

    Sammanfattning : This study aims to describe the strategic political communication of the Identitarian Movement in Austria (in German known as Identitäre Bewegung Österreich) and concentrates on identifying means of persuasive language on the homepage of the movement, which is known to be nationalistic and critical towards migration. The study is based on a corpus containing a selection of blog entries, as well as a sample of images published on the homepage, and is carried out using a qualitative method combining discourse linguistics, systemic-functional linguistics and multimodal theory. LÄS MER

  2. 2. Hållbar kommunikation? : En studie om strategisk kommunikation i en nätverksorganisation

    Magister-uppsats,

    Författare :Anna Holmström; [2019]
    Nyckelord :Kommunikation; strategisk kommunikation; meningsskapande; värdeskapande; samskapande; co-creation; nätverksorganisation;

    Sammanfattning : The study deals with the importance of strategic communication and the purpose of this thesis is to examine the challenges for strategic communication in a network organization. A network organization is an organizational form that arises increasingly as a result of today's rapid change and leads to a greater need to collaborate and exchange knowledge among stakeholders. LÄS MER

  3. 3. Kändisfabriken Paradise Hotel - En kvalitativ innehållsanalys av roller, genus och personal branding

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Axel Börjesson; Bianca Rior; [2019]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; personal branding; rollteori; genus; könsstereotyper; sociala medier; Paradise Hotel; Instagram.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Paradise Hotel (PH) är Sveriges största och mest populära reality-tv-program, men även kanske Sveriges största kändisfabrik; unga svenskar söker sig nämligen till programmet i hopp om att lansera ett sociala medie-baserat kändisskap. Till att börja med grundar sig PH i heteronormativitet och har ofta blivit kritiserat för förlegade könsroller, därför utgår denna studie från att undersöka de könsstereotypiska skillnader som råder mellan en manlig respektive kvinnlig roll. LÄS MER

  4. 4. See you at LinkedIn - The complex link between employees and organizations

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Agnes Gustavsson Larsson; Sofia Steinbock; [2019]
    Nyckelord :LinkedIn; Employee perspective; corporate communication; strategic communication; alignment; branding; medarbetarperspektiv; organisationskommunikation; strategisk kommunikation; varumärke; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute with knowledge about how employees perceive their LinkedIn usage in relation to their organization. To increase the awareness of how organizations can work strategically with LinkedIn the link between organizations and employees has been studied. LÄS MER

  5. 5. Ett kommunikativt dubbelspel: en kvalitativ studie om motstridiga värden i en kontroversiell bransch

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Trine Lökken; Elin Ekblom; [2019]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; extern kommunikation; kontroversiella branscher; spelindustrin; paradox; kvalitativ textanalys; motstridiga värden; vinstdrivande; ansvarstagande; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aimed to increase the knowledge of how conflicting values within an organization are expressed in the external communication with the help of a text analysis. The study focused on two main communication channels: press releases and commercials that were analyzed with a rhetorical analysis of text and speech and a rhetorical analysis of visual messages. LÄS MER