Sökning: "Communication apprehension"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Communication apprehension.
1. Omställningsstöd till följd av covid-19 : En användarnvänlig utformning?
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Under året 2020 drabbades världen av covid-19, en global pandemi som kom att påverka världsekonomin. Pandemin innebar stora svårigheter för många svenska företag. Till följd av omständigheterna införde den svenska regeringen ett omställningsstöd för att underlätta för företag som tappat stor del av sin omsättning. LÄS MER
2. “I DO NOT GET THE WORDS OUT, IT ALL JUST SOUNDS WRONG.” : A qualitative study of the causes of language anxiety among upper secondary EFL students in Sweden, and their teachers’ strategies to decrease it.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : This study examined the possible causes of language anxiety among three upper secondary school students Sweden. In addition, the study explored the strategies used by said students’ English teachers to decrease language anxiety in their students. The data was collected by using semi-structured interviews and analyzed through content analysis. LÄS MER
3. Vuxna patienters upplevelser av sjuksköterskors omhändertagande på en akutmottagning : En kvalitativ litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Bakgrund: Alla människor kommer någon gång att behöva besöka en akutmottagning, vare sig det är för sin egen skull eller som anhörig. Ett besök på akutmottagningen kan präglas av oro, ängslan och rädsla då väntetiderna kan vara långa och personalen otillräcklig i form av en för liten mängd personal. LÄS MER
4. Sell Me Yours? : Exploring Social Interaction in the Sharing Economy Practices
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Today, there has been growing concern on how to live a life more sustainable in terms of people’s needs and consumptions, globally with no exception in Sweden. It is due to the challenges that society faces to ensure the existence of resources availability for current as well as future generation. LÄS MER
5. Why is a spectator’s eye caught? : A qualitative study exploring Sponsorship Communication in an Entertainment Event context
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Sponsorships are a way for brands to communicate with their observers at entertainment events. Sponsorship cues, event context, and consumer/sponsor relationships are important to be aware of in order to create impacting sponsorship communication. LÄS MER