Sökning: "Communication for Social Change"

Visar resultat 1 - 5 av 783 uppsatser innehållade orden Communication for Social Change.

  1. 1. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Nilsson; Claudia Saksa; [2024-03-12]
    Nyckelord :Utseendeideal; skönhetsideal; sociala medier; Instagram; unga män; påverkan; hegemonisk maskulinitet;

    Sammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER

  2. 2. Att möta förändringens prövningar : En studie om organisationsförändring och dess inverkan på medarbetarens upplevda psykosociala arbetsmiljö.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Katja Forthmann Henningsson; Emelie Åberg; [2024]
    Nyckelord :Organizational change; change work; organizational leaders; responsiveness.; Organisationsförändring; förändringsarbete; organisationsledare; lyhördhet.;

    Sammanfattning : För att organisationer skall anses vara uppdaterade och relevanta är förändring en nödvändighet. Förändringsarbetets framgång är främst beroende av de processer som uppföljs och åtgärder som vidtas vid implementeringen. LÄS MER

  3. 3. Normer och lärande. : En studie av dynamiken mellan normer och medarbetares lärande på arbetsplatsen.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Lindqvist Wenwen; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase understanding of the relationship between norms and employee learning in the workplace. The study is aimed at employees' work experiences from different perspectives, such as collaboration, communication, organization of work, and room for action, and thereby highlights the dynamics between norms and employee learning in the workplace. LÄS MER

  4. 4. Fighting Stereotypes and Empowering Roma Youth through Participatory Film : A Case Study Based on a Participatory Film Project Conducted in the Roma Community in Glasgow, Scotland

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Katarzyna Dlugosz; [2024]
    Nyckelord :communication for development; participatory video; video for social change; Roma; young people; self-representation; stereotype; community; transformation; empowerment;

    Sammanfattning : The Roma community has long been subjected to negative stereotypes and misrepresentations in the public sphere, leading to discrimination and prejudice. Roma youth in Glasgow, Scotland, supported by the Roma-led organisation Romano Lav, have taken an active role in challenging these negative portrayals through a participatory film project. LÄS MER

  5. 5. Delivering Difficult Decisions - Exploring organizational justice in the Swedish Social Insurance Agency’s communication

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Astrid Kihl; [2023-06-14]
    Nyckelord :Negative decisions; Interactional justice; Procedural justice; Social insurance; Sickness benefit;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this thesis is to deepen our understanding of how public authorities enact justice when communicating negative decisions to citizens. Specifically, the study examines withdrawal letters sent by the Swedish Social Insurance Agency (SIA) to claimants regarding the withdrawal of sickness benefits. LÄS MER