Sökning: "Communicator"

Visar resultat 1 - 5 av 113 uppsatser innehållade ordet Communicator.

  1. 1. KOM SOM DU ÄR. En semiotisk analys av Försvarsmaktens filmkampanjer utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mona Kamali; [2024-03-06]
    Nyckelord :Jämställdhet; genus; Försvarsmakt; myndighet; semiotik; kommunikation;

    Sammanfattning : In recent decades, the Swedish Armed Forces have undergone major changes as gender neutral. Men and women must fight side by side for the motherland as equals. This new conscription creates new challenges for the Swedish Armed Forces communication when both men and especially women are desired to join them. LÄS MER

  2. 2. Persuading others using language online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Datalogi

    Författare :Karolina Hagerman; [2024]
    Nyckelord :persuasion; language; persuasive communication; reddit; communication accomodation theory; language attributes; sentiment; lexical diversity;

    Sammanfattning : This study explores the dynamics of persuasive communication within the context of the r/AmItheAsshole subreddit, a platform that serves as a space for individuals to share real-life conflicts, inviting impartial judgments from the Reddit community, so-called flairs. Grounded in Communication Accommodation Theory and existing research on persuasion, the study explores the impact of language attributes on persuasive outcomes, using hypothesis testing to determine significant differences between the different flairs and two broader binary categories of blame. LÄS MER

  3. 3. The Friend, the Influencer, the Lawyer: a Qualitative Case Study of IKEA’s Identity Expressions on Facebook

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Fregert; [2023]
    Nyckelord :Organizational communication; Corporate identity; Organizational identity; Sensemaking; Impression management; Marketing; Social media; Identification; Social Sciences;

    Sammanfattning : With the increased loss of control over the organizational identity (OrI) in social media, research has started to encourage organizations to hand over control of the OrI to the creation and distribution of stakeholders. This has created challenges for the strategic communicator in managing the OrI internally, as the employees adapt to the OrI in the mind of the stakeholder rather than the OrI set by the dominant coalition. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters insikt med hållbar klädkonsumtion : En fallstudie om vilka strategier som kan främja hållbara konsumtionsvanor i modebranschen

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ikram Rahmoun; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Textilindustrin är en av världens mest förorenade industrier och har negativ inverkan på miljön och människor. I dagsläget produceras allt för mycket kläder och eftersom trender förändras i enhastig takt blir resursutnyttjandet av kläder väldigt lågt. LÄS MER

  5. 5. Vad är en organisationsidentitet och hur kommuniceras den? : En kvalitativ studie om kommunikatörers relation till organisationsidentitet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Wilma Andersson; Emma Brunander-Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :Organization communication; organizational identity; communication professionals; sensemaking and focus group interview.; Organisationskommunikation; organisationsidentitet; kommunikatör; meningsskapande och fokusgruppsintervju.;

    Sammanfattning : A society with more organizations that want to reach out with their messages, as well as an increasingly changing role as a communicator form the background and the problem area of this study. This essay is placed within the area of organizational identity, more specifically how communicators communicate and maintain an organizational identity, and whether organizational identity can contribute to sensemaking within the organization. LÄS MER