Sökning: "Communities of Practice CoP"
Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden Communities of Practice CoP.
11. Samarbete mellan SvA-lärare och klasslärare : en kvalitativ studie av lärares uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap genom att undersöka ett antal lärares uppfattningar beträffande samarbetet mellan SvA-lärare och klasslärare. Studien syftar även till att undersöka vilka utvecklingsmöjligheter som de tycker sig se i det samarbetet. LÄS MER
12. “Det är svårt att veta hur mycket man ska jobba, närska man nöja sig, är det okej att ta pauser?” : En studie om arbetsplatsintroduktion på distans
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : In previous research, there have been several studies that examined the phenomena ofsocialization and introduction at the workplace. During the two ongoing years of theCovid-19 pandemic, many introductions have been converted to be conducted remotely. Thismeans that there is an extensive field to seek new knowledge about. LÄS MER
13. Unravelling the Complexities of Knowledge - A qualitative study on how knowledge is managed and shared in knowledge-intensive organizations
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This paper aims to investigate the knowledge sharing and management practices of knowledge-intensive organizations. The research was done through the form of a qualitative case study, examining two Swedish research institutes and conducting 18 interviews with employees and managers at both organizations. LÄS MER
14. BEDÖMNING AV TEXT PÅ PAPPER ELLER SKÄRM En studie av hur en bedömningspraktik påverkas av huruvida elevtexter läses från papper eller skärm
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : I denna uppsats presenteras en studie av en bedömningspraktik vid nationella prov i engelska, och hur denna påverkas av huruvida lärarna bedömer elevtexter utskrivna på papper eller från skärm. Enligt riksdagsbeslut skall från och med hösten 2018 skrivdelar vid nationella prov genomföras på en digital enhet med låst skrivyta och elevsvar skall anonymiseras. LÄS MER
15. Extensive collaboration in teachers for Education for Sustainable Development A study case of the Eco-Schools program
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Education for Sustainable Development (ESD) has been stated as fundamental in regards to achieve the Sustainable Development Goals set by the UN. This exploratory research aims to contribute to getting more knowledge about how promoting and strengthening ESD in the secondary school level, particularly, through the role of teachers and the way they can be engaged, prepared and supported to deliver knowledge and experiences for effective learning experiences of their students. LÄS MER