Sökning: "Community of Inquiry CoI"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Community of Inquiry CoI.
1. Creating a sense of normality : A quantitative study examining how a digital collaborative tool impacts students’ experiences in online synchronous group discussions
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Purpose – The unexpected yet drastic influence of the COVID-19 pandemic resulted in a rapid transition of education to be conducted in digital environments. Replacing face-to-face classrooms with synchronous online learning requires a number of appropriate adjustments which were heavily restricted by the urgency of this global change taking place. LÄS MER
2. CoFramer : Ett diskussionsformat för djupa diskussioner på publika forum med låg Information Overload inspirerat av Philosophy for Children
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Syftet med studien är att presentera ett designkoncept för publika diskussioner på nätet med målet att uppnå djupare diskussioner och minska mängden information overload. Arbetet använder metoden Concept Driven Interaction Design (CDID) som går ut på att skapa ett designkoncept utifrån flera olika teorier som appliceras genom interaktionsdesign. LÄS MER
3. Kommunikation i storskaliga internetbaserade kurser : En kvalitativ studie om karaktären av den sociala interaktionen i diskussionsforum i xMOOCar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Storskaliga, öppna, internetbaserade kurser (MOOCar) introducerades år 2008 av George Siemens och Stephen Downes och deras popularitet har ökat ända sedan dess. Förespråkare av MOOCar påstår att de har en potential att möjliggöra livslångt lärande för människor från hela världen. LÄS MER
4. Socialnärvaro och kommunikationsverktyg Kommunikationskvalitet inom IT-distans
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för data- och systemvetenskapSammanfattning : The study investigates how social presence and different tools of communication used by the students at the IT-distance programme Informatics with Focus on Systems Development at Mid Sweden University affects the quality of communication and how the quality of communication can be improved. The data for the study is collected from six semistructured interviews, the participants are students taking the sixth and last term at the programme. LÄS MER
5. Agilmetod för ökad kunskapsdelning : Scrumspåverkan på kunskapsdelning inom en virtuell lärandecommunity
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för data- och systemvetenskapSammanfattning : The study investigates how social presence and different tools of communication used by the students at the IT-distance programme Informatics with Focus on Systems Development at Mid Sweden University affects the quality of communication and how the quality of communication can be improved. The data for the study is collected from six semistructured interviews, the participants are students taking the sixth and last term at the programme. LÄS MER