Sökning: "Company Motives"

Visar resultat 1 - 5 av 285 uppsatser innehållade orden Company Motives.

  1. 1. ”Är det detta du menar? – Nej, det är det verkligen inte!” En analys av konsumenters missnöje vid möten med chatbots i kundtjänst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annie Bolmgren; Emma Axelsson; Julia Krusell; [2024]
    Nyckelord :Keywords: Chatbots; customer service; service quality; dissatisfaction; frustration; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Chatbots are increasingly being adapted as substitutes to humans in customer service. As the level of adoption increases, it becomes more important to understand the phenomenon of robots replacing humans – a new chapter in the rising digital world. LÄS MER

  2. 2. THE ROLE OF VALUE CREATION IN SUSTAINABLE PRODUCT SERVICE SYSTEM IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON LYNK & CO’S SUBSCRIPTION MODEL

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Provén; Noel Skoglund; [2023-09-22]
    Nyckelord :Product-Service Systems; PSS; Value Creation; Servitization; Strategic Management;

    Sammanfattning : This study contributes to the research field of strategic management by increasing the understanding of how value creation motives impact sustainable outcomes of PSS in the automotive industry, through a case study of Lynk & Co’s Product Strategy Team and their subscription model. The study has been conducted with a grounded theory approach, focusing on the exploratory nature of inductive reasoning. LÄS MER

  3. 3. Understanding The Motives Of Scandinavian Retail Companies CSR-efforts At Their Offshore Suppliers

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vendela Axelsson; David Löfven; [2023-06-28]
    Nyckelord :Sustainability ⋅ Business ethics ⋅ Supply chain ⋅ CSR ⋅ Scandinavian Retail Industry;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) has gained substantial significance in recent years, driven by the growing societal emphasis on sustainability. Businesses are now expected to contribute to social and environmental goals alongside economic performance. LÄS MER

  4. 4. EN UNDERFÖRSTÅDD ÖVERENSKOMMELSE - En kvalitativ studie om två generationers attityder till riktad reklam ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Kenttälä; Tilda Svensson; Saga Thieme; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; reklam; riktad reklam; riktad marknadsföring; integritet; attityder; generation Z; äldre generation;

    Sammanfattning : Executive summary A challenge for every digital marketing company is reaching out in the so-called “media noise”. Therefore, targeted advertising can be seen as a natural part of all social media user's everyday life. LÄS MER

  5. 5. Insourcings inflytande på ett företags Triple Bottom Line och inre effektivitet : En fallstudie om insourcing av processen för målning av instegspaneler på Scania

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Rama Bahhi; Erna Velic; [2023]
    Nyckelord :Insourcing; Outsourcing; Efficiency; Manufacturing industry; Triple Bottom Line; Insourcing; Outsourcing; Inre effektivitet; Tillverkningsindustrin; Triple Bottom Line;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det har uppstått ett skifte som inneburit att företag vill börja hantera sina processer internt som tidigare outsourcas. Många företag har upplevt att insourcing genererat samma eller förbättrade resultat som bidragit till ökad konkurrenskraft. LÄS MER