Sökning: "Competitive sports club"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Competitive sports club.

  1. 1. Konkurrens om tid i rörelse : Har idrottsföreningarna tappat bollen till de privata aktörerna?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Walter Forsberg Meinhart; Sofia Matteoni; [2021]
    Nyckelord :Competition; sports clubs; privatization; private players; Swedish sport confederation; new institutional theory; sector-bending.; Konkurrens; idrottsförening; privatisering; privata aktörer; riksidrottsförbundet; nyinsitutionell teori; sektorböjning.;

    Sammanfattning : Svensk idrottsrörelse är en marknad i förändring, idrottande utanför idrottsföreningar har ökat under de senaste åren och privata aktörer har tagit stora steg framåt. Runt om i världen sprids en ekonomisk nyliberalism där privata aktörer blivit vanligare genom avregleringar och fått tillgång till marknaders principer för att tillgodose behov på bästa sätt. LÄS MER

  2. 2. Corporate governance and organizational relations: The rules of the game for a Swedish Football Club

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Louise Hiort af Ornäs; Petter Aasa; [2020]
    Nyckelord :Corporate Governance; Stakeholder Management; Resource Dependence; Hybrid Organization; Sports Management;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how an elite football club accommodates their environmental uncertainties and the dependencies of internal and external stakeholders. We seek to explore this phenomenon by conducting a qualitative, single case study. LÄS MER

  3. 3. E-sport in i idrottsrörelsen? : Idrottsföreningar och deras uppfattningar om och förhållningssätt till framtida e-sport i den egna verksamheten

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Pooya Rayat; [2017]
    Nyckelord :E-sports; esports; definition of sport; gaming; future of sport; competitive gaming; E-sport; esports; definition av sport; spelande; sportens framtid; tävlingsinriktat spelande;

    Sammanfattning : With the rapid expansion of e-sports, the e-sports federation in Sweden seeks legitimacy and support in their efforts to gain recognition as a real sport. With this background, a bill has been proposed to the National Sports Association of Sweden to include the movement as a member of the organization. LÄS MER

  4. 4. Effekter av en idrottspsykologisk utbildningsintervention för friidrottstränare : med fokus på tränares förhållningssätt och ungdomars motivation och upplevelse av tävlingsnervositet

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Anita Akkanen; Malin Sundström; [2015]
    Nyckelord :intervention; competitive anxiety; motivation; youth; coaches; intervention; tävlingnervositet; motivation; ungdomar; tränare;

    Sammanfattning : Abstract Aim: Since there is a lack of research based educational interventions concerning the relationship between coaches and young athletes, the aim of this study was to implement and examine the effects of sport psychology intervention for coaches in a track and field club. The research questions were: What are the effects of an educational intervention for coaches, with focus on a motivational climate, on: A) the coaches´ coaching approach B) their athletes´ goal orientation and C) their athletes´ perceived competitive anxiety? Method: The coach education stretched over two months and consisted of four two-hour lessons with focus on motivational climate, goal orientation and sport anxiety. LÄS MER

  5. 5. Den kontinuerliga utmaningen : - En fallstudie av idrottsföreningars marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Dennis Ingvarsson; [2014]
    Nyckelord :Nonprofit organization; sports clubs; marketing; commercialization; mediati zation.; Ideellt; idella föreningar; idrottsföreningar; marknadskommunikation; kommersialisering; medialisering;

    Sammanfattning : The continual challenge– A case study of sports clubs marketing In recent decades the mass media have come to play an increasingly important role in society and culture. The purpose of this qualitative study is to research how four nonprofit sports clubs in Umeå handle social changes such as commercialization and mediatization. LÄS MER